خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان:

نقدینگی مورد نیاز شرکت عقاب افشان امروز مصوب می شود/ اعلام آمادگی وزارت کشور برای خرید اتوبوس های شرکت عقاب افشان

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۰۱۷

استاندار سمنان گفت : نقدینگی مورد نیاز شرکت عقاب افشان امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب می شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در حاشیه بازدید از چندواحد تولید سمنان با اشاره به موضوع شرکت عقاب افشان گفت: شرکت عقاب افشان از شرکت های خوب استان و کشور است و تولیدات آن با محصولات جهانی رقابت دارد.

آشناگر با بیان اینکه تحریم ها مشکلاتی را برای تامین مواد اولیه ایجاد کرده است اظهار کرد: باتوجه به تعهدی که در مدیریت این شرکت وجود دارد تمام تلاش بر این است که تاثیرات تحریم ها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری نشستی با مدیریت این شرکت در روزهای گذشته گفت: در هفته گذشته نشستی با مدیریت شرکت داشتیم و تصیمیاتی اتخاذ شد؛ تصمیم اول این بود که نقدینگی را تامین کنیم که امروز نیز مطرح و تصویب خواهد شد سپس به ستاد مرکزی اعلام می شود تا تامین مالی این شرکت با مشکل مواجه نشود.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه یک سری مشکلات قضایی در خصوص فروش وجود دارد، ابراز کرد: این مشکلات ارتباطی با قسمت اداری و اجرایی ندارد و باید به سرعت از سوی تعزیرات حکومتی تعیین تکلیف شود البته مسئولان قضایی استان نهایت همکاری را داشته و در استان مشکلی وجود ندارد.

آشناگر مراحل ورود مواد اولیه را یکی دیگر از مشکلات این شرکت عنوان کرد و افزود:  آن چیزی که مربوط به استان است مشکل جدی وجود ندارد و گمرک استان نهایت همکاری را دارد اما در سطح ملی مشکلاتی وجود دارد.

وی از ارائه پیشنهاداتی به معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: پیشنهاداتی برای ترخیص سریعتر کالا به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است تا منتظر تامین ارز نباشند و ترخیص کالا بصورت درصدی با تایید گواهی تامین ارز را داشته باشند.

استاندار سمنان با اشاره به اعلام آمادگی وزارت کشور برای خریداری اتوبوس های عقاب افشان و سفر قریب الوقوع معاون عمرانی وزیر کشور به سمنان ابراز کرد: در هفته گذشته در نشست با معاون عمرانی وزارت کشور از سوی این معاونت اعلام شد آمادگی خریداری اتوبوس های این شرکت برای تامین ناوگان اتوبوسرانی کشور وجود دارد و امیدواریم با حضور ایشان طی روزهای آینده قرارداد منعقد شود.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: به شرطی که کارخانه و مدیریت آن آمادگی و توان تامین اتوبوس را داشته باشند. در نشستی که با مدیریت شرکت داشتیم قرار شد با تمهیداتی که با دیگر کشورها خواهند داشت مواد اولیه تامین شود.

 پروسه تولید اتوبوس در این شرکت تولیدی بزرگ استان سمنان چند روز است به دلیل مشکلات تحریم و تامین قطعات و مواد اولیه با مشکلات و مصائبی همراه گشته و این موضوع مورد نگرانی مسئولان و اعتراض جمعی از کارگران این شرکت قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز