خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

برق ادارات پرمصرف هرمزگان از ساعت ۱۳ الی۱۷ قطع می شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۹۱۱

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با توجه به کاهش ساعت کار ادارات استان، در صورتی که اداره ای پس از پایان ساعت کاری، در مصرف برق صرفه جویی نکنند، برق آن اداره از ساعت ۱۳ تا ۱۷ قطع می شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علیرضا رنجبر در نشست خبری ویدئو کنفرانس با خبرنگاران،اظهار کرد: مشترکان پر مصرف نیز به ازای هر ۱۰ درصد افزایش مصرف با افزایش ۱۶ درصدی هزینه روبرو می شوند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از مردم درخواست کرد برای جلوگیری از قطعی برق، در مصرف برق بویژه در اوج مصرف در ساعت های ۱۳ تا ۱۷ صرفه جویی کنند.

به گفته رنجبر، اول تیرماه مصرف برق در استان به دو هزار و ۱۷۹ مگاوات رسید که نسبت به پارسال ۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا، مسافرت های برون استانی کاهش یافته است و این موضوع عامل مهمی در افزایش میزان مصرف برق در استان است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: دو هزار و ۱۶۸ مگاوات حداکثر میزانی است که شرکت توانیر برای مصرف مشترکان برق هرمزگان در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۱۰ هزار مشترک در استان وجود دارد که از این میزان بیش از ۵۸۰ هزار (۸۲ درصد) مشترک خانگی هستند که نزدیک به ۶۲ درصد از کل برق استان را مصرف می کنند.

رنجبر در خصوص اداره های دولتی پرمصرف نیز بیان کرد: با توجه به کاهش ساعت کار ادارات استان، در صورتی که اداره ای پس از پایان ساعت کاری، در مصرف برق صرفه جویی نکنند، برق آن اداره از ساعت ۱۳ تا ۱۷ قطع می شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به الکترونیکی شدن قبوض برق، اضافه کرد: بیش از ۹۸ و نیم درصد از مشترکان دارای شماره تلفن ثبت شده در سیستم مشترکان اداره کل برق هرمزگان هستند که قبض های برق به صورت دوره ای به شماره تلفن های آن ها پیامک می شود.

رنجبر ادامه داد: مشترکان می توانند از طریق لینک موجود در پیامک ارسالی یا مراجعه به سایت اینترنتی اداره کل برق هرمزگان، دفاتر پیشخوان و یا از طریق نرام افزاهای موبایل، هزینه قبض های خود را پرداخت کنند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار مشترک در استان به کنتور هوشمند مجهز هستند.

به گفته رنجبر، مشترکان دارای کنتور هوشمند می توانند به صورت اینترنتی اطلاعات برق مصرفی خود را مشاهده و هزینه قبض های خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه برق هرمزگان به علت قرارگیری در مجاورت دریا با آلودگی شدید ۷۰ درصدی روبروست، افزود: اکنون ۳۰ درصد از شبکه برق استان فرسوده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: امسال هزار کیلومتراز ۹ هزار کیلومتری شبکه فشار ضعیف استان، نوسازی می شود.

رنجبر در خصوص توسعه شبکه برق در روستاهای استان بیان کرد: پارسال ۲۴ هزار و ۷۰۰ مشترک در روستاهای هرمزگان به شبکه برق وصل شدند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال نیز ۷ روستا با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال به شبکه برق متصل خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان تصریح کرد: مردم قبل از خرید یا اجاره منازل مسکونی، علاوه بر تصفیه هزینه برق مصرفی، حتما برای اطلاع از سالم بودن و صحت عدد کنتور با شماره ۱۵۲۱ تماس بگیرند و درخواست بررسی سالم بودن کنتور کنند.

رنجبر گفت: شهروندان برای اطلاع از وضعیت خاموشی ها و یا اعلام قطعی برق نیز با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند یا به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۱۲۱ پیامک ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز