خبرگزاری کار ایران

مدیر آب و فاضلاب اردستان خبر داد:

تنها 30 درصد اردستانی‌ها الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند/ دلایل مصرف بالای آب در شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۸۸۷

مدیر آب و فاضلاب اردستان گفت: میزان سرانه مصرفی آب در این شهرستان با میانگین ۱۶۵ لیتر در شبانه روز، ازحد استاندارد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رضا دهقانی اظهارکرد : ۲۶ هزار مشترک در سطح شهرستان اردستان از آب آشامیدنی مناسب برخوردار هستند و ۲ هزار و ۱۸۰ اشتراک فاضلاب در این شهر واگذار شده که ۴۰ درصد واحدهای مسکونی را شامل می شود.

وی افزود: ۱۴ شیر پدالی برداشت آب شیرین‌ در شهر زواره با کمک خیرین و ۹ شیر برداشت در شهر اردستان نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر آب و فاضلاب اردستان با شاره به میزان سرانه مصرفی آب در این شهرستان تصریح کرد: میانگین مصرف آب شهروندان اردستانی  ۱۶۵ لیتر در شبانه روز است که این میزان از استاندارد مصرف بالاتر بوده و تنها ۳۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می کنند.

دهقانی دلیل بالا بودن مصرف آب را فرسودگی لوله کشی، گرمای زیاد منطقه و استفاده از کولر های آبی دانست و خاطرنشان کرد: دراین راستا این اداره اقدام به اجرای دوره های آموزشی برای خانواده ها و دانش آموزان و تشویق خانواده های کم مصرف نموده و در نظر داریم در صورت همکاری مسئولان با پرداخت تسهیلات به منطقه گرمسیر، خانواده ها اقدام به خرید و نصب کولر گازی کنند.

وی با اعلام اینکه‌ ۷۰ درصد مشترکان از سامانه ۱۵۲۲ و ۱۵۲۳ استفاده می کنند، تاکید کرد: ۵ مورد انشعاب غیرمجاز در سال جاری در منطقه کشف و جمع آوری شده است.

مدیر آب و فاضلاب اردستان گفت: سهم اعتبار تملک دارایی این اداره درسال گذشته ۵۵ میلیارد ریال بوده که ۳۰ درصد این اعتبار تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز