خبرگزاری کار ایران

فرماندار شیراز عنوان کرد:

تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز در دستور کار نیست/ آمارها مسئولان را نگران کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۴۴

فرماندار شیراز با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای مبنی بر تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز در دستور کار نیست، برخورد با سودجویان را موضوعی مستمر دانست و خواستار ارائه گزارشی دقیق از سوی دستگاه‌های ناظر بر فعالیت صنوف مختلف شد.

به گزارش ایلنا محمدرضا امیری در نشست ستاد مقابله با کرونا که پیرامون موضوع افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: بیش از ٤ ماه مبارزه هدفمند با کرونا آغاز شده و از بهمن ماه سال گذشته پیش از شیوع این بیماری تذکراتی بابت غربالگری از فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: استان فارس و شهر شیراز تا پیش از روزهای گذشته در وضعیت خوب مدیریت این بیماری قرار داشت به‌گونه‌ای که در فروردین و اردیبهشت ماه شاهد بهترین وضعیت به لحاظ روند ابتلا در کشور در استان فارس بودیم.

فرماندار شیراز با اشاره به افزایش شیوع کروناویروس در این شهرستان، بر لزوم ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع و همایشی تا رفع کامل مخاطرات، تاکید کرد.

امیری بر تلاش بیشتر دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف مردمی برای کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹، همانند ماه‌های گذشته در شیراز تاکید و اضافه کرد: نبود سختگیری در اجرا، گفتار و بیان و همچنین نظارت‌ها موجب ایجاد تصور عادی بودن شرایط و نهایتا افزایش شمار بیماران خواهد شد.

فرماندار شهرستان شیراز ضمن ابراز تاسف از افزایشی شدن روند شیوع کرونا ویروس و ابتلا به کووید۱۹ در این شهرستان، گفت: متاسفانه با آغاز فصل گرما، مرحله جدیدی از ابتلا به این بیماری را در شیراز تجربه می‌کنیم.

وی همچنین خواستار کنترل ورودی، اجباری شدن استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اماکن عمومی، اداره‌ها و مجموعه‌های دارای مراجعه کننده زیاد، نظیر بانک‌ها شد.

فرماندار شیراز خواستار تشکیل یک کمیته نظارت بر صنوف شد و گفت: استفاده از ماسک در مراکز و مکان‌های پرتجمع مانند نانوایی‌ها و... اجباری است و در این مراکز نظارت جدی باید دنبال شود و همچنین با موارد تخلف هم برخورد جدی شود.

وی همچنین استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر مترو  و اتوبوس را اجباری دانست و گفت: نظارت بر انجام این امر در ناوگان حمل و نقل عمومی به جد دنبال شود.

فرماندار شیراز از مردم خواست تا فاصله اجتماعی را رعایت کرده و بر شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک اصرار داشته باشند.

امیری بر تقویت اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری کرونا به ویژه ممنوعیت برگزاری هر گونه همایش، جلوگیری از شکل گیری تجمعات، آموزش و فرهنگ سازی اصول بهداشتی در سطح این کلانشهر هم تاکید و اضافه کرد: امروز شرایط چندان رضایت بخش نیست، آمارها، مسئولان را نگران کرده است.

فرماندار شیراز تاکید کرد: مسئولان، مردم را بیش ‌از گذشته به همکاری و همراهی در اجرای برنامه ‌های ستاد کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی تشویق کنند.

امیری با اشاره به فعالیت کمیته نظارت بر صنوف در سطح شیراز، گفت: برابر ‌گزارشات واصله از سوی مرکز بهداشت تاکنون تخلف یا پلمب نانوایی‌ها در سطح شهرستان شیراز را شاهد نبوده‌ایم و امیدواریم که روند رعایت پروتکل‌ها در این اماکن تداوم داشته باشد.

وی همچنین تداوم نظارت بر جایگاه‌های سوخت برای رعایت پرتکل‌های بهداشتی و مقابله با شیوع بیماری کرونا را متذکر شد و با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان نباید اجازه ورود مراجعان بدون ماسک را به ادارات بدهند، سلامت شهروندان را در گرو رعایت پروتکل‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه تجمعات یکی از علل شیوع ویروس کروناست، باید در موضوع منع برگزاری مراسم و تجمعات و دورهمی‌های رسمی و غیررسمی، اداری یا مردمی، تاکید و اصرار داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز