خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شهرستان‌ بویراحمد:

وزارت نفت از صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۰۵

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس خواستار حمایت وزارت نفت از صنایع پایین دستی پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش ایلنا، مهدی روشنفکر در نشست با زنگنه وزیر نفت ایران، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید 25 درصد نفت و گاز کشور ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی را دارد که انتظار می‌رود در این زمینه وزارت نفت حمایت جدی و ویژه داشته باشند.

وی افزایش روز افزون بیکاری برای استانی با داشتن 25 درصد نفت و گاز، 10 درصد آب‌های سطحی، 20 درصد جنگل‌های حوزه زاگرس، بیش از 300 جاذبه کم نظیر گردشگری را زیبنده ندانست و ادامه داد: بدون شک ایجاد و راه اندازی صناییع پایین دستی در ریشه کنی بیکاری در این دیار می‌تواند موثر واقع شود زیرا حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه کم و ظرفیت سرمایه گذاری نیز وجود دارد.

روشنفکر خواستار شناسایی و ایجاد ظرفیت‌ها در توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان شد و افزود: ایجاد و راه اندازی میدان گازی مختار از مطالبات و خواسته‌های به حق مردم از مجموعه وزارت نفت است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محرومیت تاریخی این استان ، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود وزارت نفت برای رفع محرومیت‌ها در زمینه اجرای برخی پروژه‌ها از جمله ساخت مدارس، مجتمع‌های فرهنگی و هنری و زیرساخت‌های حمل و نقل به صورت جدی ورود کنند.

روشنفکر با بیان اینکه ابنیه CNG شهرداری پاتاوه تکمیل شده و تحویل کمپرسور یارانه‌ای مورد انتظار بوده زیرا در غیر این صورت امکان اجرا وجود ندارد،  ادامه داد: انتظار می‌رود نسبت به تامین 10 کامیون 10 چرخ نفت کش با هدف حمل سوخت به مناطق روستایی و ارتقاء سیستم ایمنی و آتش نشانی و همچنین اجرای سیستم جامع حفاظت الکترونیکی انبار نفت یاسوج اقدام شود.

رنگنه وزیر نفت نیز در این نشست با تقدیر از دغدغه نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در زمینه رفع محرومیت از کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در زمینه حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی و کمک به برخی پروژه‌ها در حوزه مدرسه سازی و مجتمع فرهنگی و هنری از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز