خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان:

۸۵ درصد اوراق قضایی استان زنجان الکترونیکی ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۰۳

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان، با اشاره به اینکه ۸۵ درصد اوراق قضایی استان زنجان به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، گفت: الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها در راستای فراهم ساختن زمینه رسیدگی به پرونده‌ها با حفظ آبروی افراد انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا حمیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته قوه قضائیه به رویکرد شورای حل اختلاف در جهت کاهش پرونده‌های وارده به دادگستری اشاره کرد و گفت: ۴۸۰ شعبه شورای حل اختلاف روستایی در استان زنجان دایر است.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان، با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف با حل پرونده در ابتدا زمینه فراغت بیشتر قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها را فراهم می‌کنند، ادامه داد: سال گذشته ۳۳ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف حل و فصل شد‌.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 85 درصد اوراق قضایی استان زنجان به صورت الکترونیکی ارسال می شود، ادامه داد: الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها در راستای فراهم ساختن زمینه رسیدگی به پرونده‌ها با حفظ آبروی افراد انجام می شود.

به گفته رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان یک هزار و ۵۰۰ نفر در شوراهای حل اختلاف روستاها فعالیت دارند.

حمیدی ادامه داد: ۵۴ هزار و ۸۰۰ پرونده در استان زنجان وارد شده که ۳۴ درصد آنها به سازش منتج شده است و امسال هم ۵۵ هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی شده که نزدیک به یک هزار پرونده باقی مانده سال ۱۳۹۷ نیز در سال گذشته رسیدگی شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه 48 شعبه شهری شورای حل اختلاف در استان زنجان فعالیت می کنند، تصریح کرد: سال گذشته از ارجاع ۷۵ درصد محکومان مالی به زندان جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخورد مناسب با ارباب رجوع در اولویت فعالیت‌های این شعبه است، گفت: ۲۰ درصد پرونده‌ها در شعب روستایی و ۸۰ درصد پرونده‌ها نیز در شعب شهری تشکیل شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان با یادآوری اینکه مطالبه وجه، مطالبه چک برگشتی و ارائه خدمات قضایی سه فراوانی پرونده‌های قضایی است، گفت: سال گذشته ۱۳ محکوم به قصاص در زنجان با تشکیل شورای صلح از پای چوبه دار نجات پیدا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز