خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه:

۴۰۰ روستای کرمانشاه مشکل تامین آب دارند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۴۳۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۴۰۰ روستای استان که مشکل تامین آب دارند نیاز است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاکاوند با اشاره به وضعیت تامین آب روستا‌های استان کرمانشاه، گفت: هم اکنون ۴۰۰ روستای استان با جمعیت نزدیک به ۲۰ هزار نفر مشکل کمبود آب دارند.

وی اعتبار مورد نیاز برای تامین آب این روستا‌ها را حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

کاکاوند با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ تا ۸۵ روستا از این تعداد به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در اوج فصل گرما تعداد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار به ۱۸۰ مورد مورد برسد که این روستا‌ها در سراسر استان پراکنده هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: سایر روستا‌هایی که مشکل آب دارند و برای آن‌ها آبرسانی سیار انجام نمی‌شود، از منابع آب محلی مانند چشمه و... استفاده می‌کنند.

 این مسئول گفت: ۲۵ روستا از این ۴۰۰ روستا نیز مشکل اجتماعی دارند و جلوی فعالیت‌های انتقال آب را می‌گیرند که مربوط به مسائل بین خود روستا‌ها است و ارتباطی با شرکت آب و فاضلاب ندارد.

وی با بیان اینکه برای تعدادی از این روستا‌ها پروژه آبرسانی در دست اجرا است، بیان کرد: هم اکنون آبرسانی به ۶۴ روستا را با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری داریم که امیدواریم این تعداد تا پایان سال به ۱۰۰ روستا برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تعداد روستا‌هایی که هم اکنون تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب و بهره‌مند از آب لوله کشی هستند را نیز ۱۸۰۰ روستا با جمعیت حدود ۴۳۰ هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز