خبرگزاری کار ایران

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان خبرداد:

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به روستاهای پرخطر قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۳۸۶

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به ۶ روستای پرخطر استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی خانجانیان با اعلام این خبر گفت: اعتبار یاد شده به غیر از اعتبارات سال ۹۸ بوده و تنها به روستاهایی که در معرض خطر حوادث غیرمترقبه مانند سیل قرار دارند، تخصیص داده می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان ادامه داد: روستاهایی که اعتبار مناطق پرخطر برای آنها در نظر گرفته شده شامل اوانک، کوشدشت و خوبان در منطقه الموت، آزادده در تاکستان، دیدار در آوج و سنگان علیا در منطقه طارم سفلی واقع شده‌اند.

به گفته خانجانیان، پروژه‌های در حال اجرای این روستاها شامل احداث دیوار حایل و ساحلی در رودخانه‌های عبوری آنها بوده و با میزان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان مرداد ماه جاری نیز به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: منابعی که از محل اعتبارات بحران برای مناطق پرخطر تخصیص پیدا می‌کند ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه می‌باشد و اعتبار تخصیص داده شده به ۶ روستای قزوین هم به علت وقوع سیل سال گذشته بود که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام به رفع نواقص بستر برخی از رودخانه‌های سیل خیز و ایمن سازی آنها در روستاهای استان کرده است.

استان قزوین دارای ۸۳۲ روستای صاحب خانوار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز