خبرگزاری کار ایران

مدیر آبفای تربت حیدریه خبر داد:

۳۶ روستای تربت حیدریه با مشکل کم آبی روبرو هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۲۹۳

مدیر آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: مشکل تامین آب ۲۳ روستا در این شهرستان در مدت کوتاه یک ماهه حل شده و هنوز با ۳۶ روستای کم آب روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از تربت حیدریه ، صادق یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از مجموع ۱۲۲ روستای این شهرستان ۷۱ روستا با مشکل کم آبی و بی آبی روبرو است و تنها برای تامین برق چاه یکی از این دست روستاها به ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در حالیکه در سال 97 میزان اعتبارات ملی دو میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، که این رقم در سال گذشته به 13 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده که 8میلیارد و 400 میلیون تومان از این اعتبار در بخش آبرسانی شهرستان هزینه شده است.

یوسفی تصریح کرد: با این وجود بعضی پروژه های آبرسانی در روستاها نیاز به نگاه جدی تر دارد و این بودجه ها کفاف تکمیل همه این پروژه ها را نمی دهد، از طرفی در شان  مردم این خطه نیست که ما روستاهایی در شهرستان داشته باشیم که بوسیله تانکر و آنهم به سختی به آنها آبرسانی کنیم.

یوسفی گفت: پیک مصرف آب در شهرستان ۷۲۰ لیتر در ثانیه است ولی حداکثر توان شبکه ۶۶۰ لیتر در ثانیه است و علی رغم بارندگی های خوب  اخیر اما دشت های شهرستان همچنان کم آب است و برای تامین آب شهرستان مشکل داریم.

مدیر آبفای تربت حیدریه بیان کرد:ایستگاههای پمپاژ آب، قلب تاسیسات انتقال آب هستند و ایستگاه پمپاژ آب کاج درخت با دبی ۲۳۵ لیتر در ثانیه به صورت ۲۴ ساعته در مدار بهره برداری است تا شهروندان محترم مشکل کم آبی نداشته باشند.

وی افزود:مصرف آب در تربت حیدریه به دلیل شیوع ویروس کرونا بالا رفته است و ما نسبت به فروردین،اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۵درصد، ۷ درصد و ۲۲درصد افزایش تولید آب داشته ایم و خب در نتیجه مصرف هم نسبت به قبل بالا رفته است.

یوسفی در پاسخ به سئوالی مبنی بر سرنوشت مشکل تصفیه خانه شماره ۱ تربت حیدریه و اعتراضات مردمی که به جهت بوی نامطبوع در آن منطقه وجود دارد، گفت: بخش زیادی از مشکلات تصفیه خانه حل شده است و نصب دستگاه ها بزودی اتفاق خواهد افتاد و اخیراً سرمایه گذار را راغب‌ کردیم که پیمانکارانش را افزایش داده و به سرعت انجام کار بیافزاید.

مدیر آبفا تربت حیدریه گفت: مشکل تامین آب ۲۳ روستا در تربت حیدریه در مدت کوتاه یک ماهه حل شده است و هنوز با ۳۶ روستای کم آب روبرو هستیم.

یوسفی اذعان داشت: در تربت حیدریه مردم همکاری بسیار خوبی دارند اما اخیرا با دستور وزیر نیرو، قبوض یک دوره به تاخیر افتاد و با توجه به وضعیت کرونا مطالبات آبفا از مردم افزایش پیدا کرده است.

یوسفی خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از شبکه های آبرسانی تربت حیدریه فرسوده بوده و ما را با مشکلاتی روبرو کرده است و در تلاش هستیم تا این حجم از شبکه را اصلاح کنیم.

وی افزود: ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در تربت حیدریه انجام نشده است اما از این حجم ۸ کیلومتر آن انجام شده است و کار ۹۲ کیلومتر هنوز مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز