خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

آغاز فعالیت مرکز جامع درمان اعتیاد قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۲۱۸

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: به منظور مداخله درمان مدار برای معتادان، مرکز جامع درمان اعتیاد استان قزوین در هفته دولت فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی اظهار کرد: در این مدل بیماران پس از پذیرش وارد مرحله سم زدایی شده  و پس از ۲ هفته به مدت ۱۰۵ روز به شکل اقامتی تحت درمان‌های روانی اجتماعی و معنوی قرار می‌گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: مسئولیت اداره امور داخل این مرکز از نظافت گرفته تا شست و شو و آشپزی برعهده خود بیمار است و پس از پایان دوره سم زدایی و اقامت فرد بهبودیافته براساس مدل درمان سر پایی و خود یاری به طی مدت هشت ماه در ۵۲ جلسه نشست درمانی و آموزشی شرکت می‌کند.

وارثی تصریح کرد: پس از پایان اقامت افرادی که سر پناه و خانواده ندارند جهت اسکان و اقامت به مراکز اقامتی ارجاع شده و در صورت داشتن شغل یا مهارت شرایط بازگشت آنها به اجتماع با کمک مددکار فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: کلاس‌های شناختی - رفتاری، مصاحبه انگیزشی و آموزش خانواده، بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های خودیار، گروه درمانی، مداخلات توسعه اجتماعی فرد و آموزش‌های شغلی از عمده مورادی است که در طول هشت ماه برای معتادان تدارک دیده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این مدل سعی شده  فرد پس از رهایی از موادمخدر و کسب مهارت‌های اولیه به مدت یک سال بتواند به راحتی به جامعه بازگشته و فعالیت‌های اجتماعی خودش را از سر بگیرد.

این مرکز جامع درمان اعتیاد هم اکنون در محدوده شهرستان آبیک قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز