خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون و رفاه اجتماعی:

میزان تورم و دستمزد باید تعادل سازی شود/ کارگران در دست انداز شکاف میان تورم و دستمزد

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۲۱۳

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شکافی که میان دستمزد و تورم ایجاد شده را باید با تلاش همگانی به تعادل سازی رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حاتم شاکرمی در نشست مشترک با تشکلات کارگری و کارفرمایی استان قزوین که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شکاف میان دستمزد و تورم متعلق به امروز و دیروز نیست بلکه از دودهه گذشته این شکاف ایجاد شده و همه باید تلاش کنیم در چند سال آینده با پرکردن این شکاف، تعدیلی میان تورم و دستمزد ایجاد کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون و رفاه اجتماعی افزود: در دو دهه گذشته به دلیل افزایش نیافتن مزد متناسب با تورم، یک شکافی میان مزد و تورم و هزینه‌های زندگی ایجاد شده و مشکلات زیادی برای طبقات کارگری و کارفرمایی به وجود آمده است.

 شاکرمی اضافه کرد: هیچ کس از دولت، کارفرما و کارگران منکر این شکاف نیستند ولی آیا امکان دارد در یک مرحله برای پرکردن این شکاف با این اقتصاد کوچک و بنگاه‌های ضعیف اقدام کرد؟

وی ادامه داد: مباحثی که در شورای عالی کار وجود دارد نشان دهنده این است که نه برای دولت و نه برای بنگاه‌های اقتصادی کشور، پرکردن این شکاف در یک محدوده زمانی یکساله و دوساله امکانپذیر نیست و باید بپذیریم این اشکلات وجود دارد اما همواره نگاه دولت بر ترمیم این شکاف بوده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: از سال 57 تا 95 یکی از این شکاف‌ها کمک هزینه مسکن کارگران بوده است که در این ۳۸ سال کمک هزینه به ۴۰ هزار تومان رسیده بود و در سال ۹۸ این رقم را با ۱۵۰ درصد افزایش به ۱۰۰ هزار تومان رساندیم و امسال با مصوبه‌ای که به شورای عالی کار ارسال شده است به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسانیم.

شاکرمی بیان کرد: وارد کردن شوک افزایش بیشتر از این مقدار برای تولید، اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی قابل تحمل نیست ولی حرف کارگران و تشکلات کارگری را نیز کاملا درک می‌کنیم.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور با توجه به شیوع کرونا و تحریم‌ها، گفت: کرونا موجب اخراج ۶۰۰ هزار کارگر در این دوره دوسه ماه شد که نشان دهنده کوچک بودن اقتصاد کشور و پایین بودن بنیه مالی بنگاه‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد:  باید با همکاری و همراهی سه جانبه کارگران، کارفرمایان و بخش دولتی برای عبور از این شرایط تلاش کرده و نهایت توان خود را برای حل مشکلات کارگری به کار ببندیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قزوین با داشتن ۳۲۱ تشکل کارگری و کارفرمایی همواره یک نقش محوری در فعالیت‌های ملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی داشته است و چند نفر از اعضای محدود شورای عالی کار از استان قزوین هستند.

شاکرمی افزود: استان قزوین باید همواره از این نقش محوری خود برای حل مشکلات کارگری استان و کشور استفاده کرده و نسبت به سایر استان‌ها از اثرگذاری بیشتری در مسایل کارگری برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: روانسازی تشکیل تشکل‌ها، اصلاح آیین نامه‌ها و رفع مشکلات کارگری و کارفرمایی از جمله مواردی هستند که مورد توجه معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز