خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

اجباری شدن ماسک در اتوبوس و مترو

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۲۰۴

شهردار شیراز طی بخشنامه‌ای، استفاده از ماسک هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل درون‌شهری اعم از اتوبوس و مترو را اجباری اعلام و تاکید کرد که نظارت بر حسن اجرای این اقدام، برعهده سازمان حمل و نقل و ترافیک است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، با افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان فارس و شیراز، حیدر اسکندرپور با ابلاغ یک بخشنامه هشت ماده‌ای، بر رعایت الزامات پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارکنان مجموعه شهرداری و شهروندان شیرازی و مسافرانی که به این شهر مسافرت می‌کنند، تاکید کرد.

اسکندرپور با یادآوری اینکه این بخشنامه پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا و با توجه به شیوع مجدد ویروس تدوین و ابلاغ شده است، کارکنان دوایر مختلف شهرداری را موظف و ملزم به استفاده از ماسک و تجهیزات بهداشت فردی و رعایت نکات بهداشتی دانسته است.

وی در یک بند از این بخشنامه، پوشیدن ماسک برای کسانیکه از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند را اجباری اعلام و تاکید کرده است که نظارت دقیق بر رعایت این موضوع، بر عهده سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز است.

اسکندرپور همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، شهرداری‌های مناطق و سازمان مدیریت پسماند را بر لزوم تامین مواد ضدعفونی و شست وشوی دست مورد نیاز در سرویس‌های بهداشتی موجود در اماکن عمومی دانسته و بر اهمیت شست و شو و نظافت این مکان‌ها تاکید کرده است.

شهردار شیراز، کنترل ترددها، تب سنجی، نظارت بر استفاده از ماسک توسط پرسنل و مراجعه کنندگان و تعبیه تشت مواد ضدعفونی کننده در ورودی دوایر مختلف را بر عهده مدیران و با هماهنگی حفاظت فیزیکی شهرداری دانسته است.

اسکندرپور، اندیشیدن تمهیدات لازم برای عرضه ماسک در مبادی ورودی ادارات و مجموعه‌های مختلف تحت مدیریت شهرداری شیراز را یادآور شده و بر لزوم تامین تجهیزات و لوازم بهداشتی با کیفیت و استاندارد، تاکید کرده است.

شهردار شیراز در این بخشنامه یادآور شده است که پیش از خرید تجهیزات و با هدف اطمینان از کیفیت و استاندارد کالا، تاییدیه واحد HSE شهرداری مستقر در اداره کل سرمایه انسانی باید گرفته شود.

وی بر لزوم نظارت بر نحوه تهیه و توزیع تجهیزات بین کارکنان و تعیین سهمیه هفتگی لوازم بهداشت فردی تاکید و اضافه کرده است که تا اطلاع ثانوی، تهیه و توزیع غذا و صرف ناهار در مجموعه شهرداری ممنوع خواهد بود و پذیرایی جلسات با استفاده از موادغذایی بسته بندی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز