خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت البرز:

عدم توجه به تعهدات ارزی مساوی با تعلیق کارت بازرگانی

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۰۰۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: کارت‌های بازرگانی آن دسته از صادرکنندگان که درصد بازگشت ارز ناشی از صادرات آنها صفر است؛ تعلیق خواهد شد.

به گزارش ایلنا رامین ربیعی ضمن اعلام این خبر افزود: بر مبنای تصمیمات ستاد اقتصادی دولت و برابر با مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات، کارت بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که از امروز تا پایان تیرماه 99 نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادرات سال 98 خود مطابق با دستورالعمل‌های بانک مرکزی اقدام نکنند؛ تعلیق خواهد شد.

ربیعی توضیح داد: عملیات تعلیق کارتهای بازرگانی بر مبنای اختیارات وزارت صمت بر اساس تبصره بند شش ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درباره کارگروه پایش رفتار تجاری صورت می‌گیرد.

بنا به گفته این مقام مسول باید مطمئن باشیم به ازای کالایی که صادر می شود یا به قیمت منطقی کالای مورد نیاز مردم، وارد کشور شود و یا ارز آن به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.

رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به تعامل روزافزون دولت با صادرکنندگان خاطر نشان کرد:  بانک مرکزی بر اساس دستورالعمل های مصوب، مکلف است صرفاً برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی تامین ارز کند که نحوه بازگشت ارز آنها به چرخه اقتصادی کشور مطابق ساختار تعیین شده در دستورالعمل این بانک باشد.

وی تصریح کرد: بر این اساس تمامی صادرکنندگان مکلف هستند تا پایان تیرماه 99 و مطابق با برنامه زمانی بانک مرکزی، نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام نمایند در غیر این صورت اقدامات مصرح در قانون در مورد آنها انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز