خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد:

شیلات هرمزگان پیشرو در بیمه آبزیان پرورشی در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۹۴۳

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از کسب رتبه نخست بیمه گذاری آبزیان پرورشی توسط پرورش دهندگان آبزیان هرمزگان در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت موضوع بیمه و جبران خسارت به ویژه در پرورش آبزیان که با موجود زنده در گیر است،گفت: بدون شک صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگو با تهدیداتی ازقبیل بیماری، آلودگی و تلفات همراه است که بیمه می تواند نقش قابل توجه ای در جبران خسارات وارده به پرورش دهندگان داشته باشد.

وی افزود: به همت شیلات هرمزگان و با حمایت سازمان شیلات ایران، استانداری هرمزگان، صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی هرمزگان در در راستای اجرای بند ث ماده 33 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، استان هرمزگان توانست رتبه نخست بیمه آبزیان از ابتدای سال 99 تاکنون به خود اختصاص دهد.

دریایی تصریح کرد:  از ابتدای سال 99 تا کنون حدود  280 فقره قرارداد بیمه آبزیان با پرورش دهندگان این محصول منعقد و و بالغ بر دو هزار و 180 هکتار از مزارع پرورش میگو و ماهی در قفس موجود در استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه  این طرح تا پایان مردادماه ادامه دارد،مطرح کرد: امید می رود در سال جاری بیش از پنج هزار هکتار از سطوح زیر کشت آبزیان استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گیرد.

 استان هرمزگان با بهره مندی از ظرفیت‌های شیلاتی توانسته بالغ بر یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز