خبرگزاری کار ایران

به ریاست حاجی پور برگزار شد؛

بررسی طرح‌ها و لوایح در جلسه شورای شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۹۱۸

در یکصد و چهل و ششمین جلسه عادی شورای شهر رشت طرح‌ها و لوایح ارائه‌شده در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، با پیشنهاد اسماعیل حاجی پور ریاست شورا، بهراد ذاکری، رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت به‌عنوان نماینده شورا جهت عضویت در کمیته اخلاق بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معرفی شد.

در ادامه لایحه موضوع شصت و نهمین نشست کمیسیون نام‌گذاری معابر اعلام وصول و به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت ارجاع داده شد.
 
موضوع موافقت با تفکیک پلاک ثبتی مربوط به تعاونی دارایی استان گیلان در صحن علنی شورا مطرح شد.
 
حجت جذب در خصوص این لایحه اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورا گفته شد که در صورت دریافت حق السهم تفکیک اراضی متعلق به شرکت تعاونی مسکن کارکنان دارایی استان گیلان، با توجه به اینکه متراژ زمین کم بوده و از طرفی دیگر تعداد افراد عضو در تعاونی بالاست در صورت دریافت زمین توسط شهرداری با کاهش متراژ زمین برای هر خانه مواجه می‌شویم و مبلغی به‌عنوان کارشناسی در همان زمان پرداخت‌شده است. پیشنهاد کمیسیون برنامه‌وبودجه این بوده که با محاسبه میزان پرداختی و متراژ زمین، با توجه به اینکه این زمین تا به امروز مورداستفاده شهرداری بوده است، مابه‌التفاوت مبلغ در نظر گرفته شود.
 
امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در این خصوص، گفت: متراژ ملک فوق بالغ‌بر ۴ هزار مترمربع می‌باشد، بر اساس نظریه کارشناسی قدرالسهم تفکیکی این زمین ۶ میلیارد و هفت‌صد و ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برآورد شده که بنده معتقدم این اعلام نظر واقعی نیست.
 
علوی با انتقاد از نحوه کارشناسی ملک مذکور، اظهار داشت: این زمین در داخل شهر رشت و بالغ‌بر ۴ هزار متر است و مبلغ تفکیک اعلام‌شده بسیار کم بوده و معتقدم می‌بایست بررسی بیشتری انجام شود. در کدام بخش از رشت زمین با مبلغ ۱۵۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود؟ کارشناس می‌بایست بر اساس قیمت روز، قیمت تفکیک را محاسبه نماید.
احمد رمضانپور رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر، در این خصوص گفت: در زمان تفکیک زمین تعاونی با توجه به شرایط زمین، پیشنهاد شد تا بجای در اختیار قرار گرفتن زمین برای شهرداری رشت، مبلغی به شهرداری رشت پرداخت شود.
 
بهراد ذاکری نیز اظهار داشت: مبلغ فوق اگر در زمان خودش به شهرداری پرداخت‌شده بود، مشکلی نداشت، اما با توجه به عدم پرداخت می‌بایست بروز شود.
 
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت علیرغم مشکلات در پرداخت حقوق کارگران و پرسنل خود، همچنان در بخش عمده‌ای از درآمد خود وابسته به کمیسیون ماده ۱۰۰ و خلافی ساختمان است، گفت: می‌بایست در یک برنامه ۵ یا ۱۰ ساله، شهرداری رشت به‌جایی برسد که بر اساس آن تنها ۲۰ درصد از خلافی به‌صورت نقدی دریافت شود و مابقی برای حرکت در راستای سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی به‌صورت تملک باشد.
حامد عبدالهی نیز به‌عنوان مخالف گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی می‌بایست مبلغ زمین به‌صورت قیمت روز پرداخت شود. ما نباید به‌راحتی از موضوعات رد شویم و این نگاه را داشته باشیم که باید به همه کمک نماییم. ما نه کمیته امداد هستیم و نه بهزیستی و باید از حقوق شهرداری رشت دفاع نماییم.
 
در ادامه با نظر اعضای شورا لایحه فوق به مدت ۲ هفته مسکوت باقی ماند.
حامد عبدالهی عضو شورای شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: کارت‌های هدیه‌ای که در سال ۹۸ می‌بایست به پرسنل شهرداری رشت که از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران هستند اهدا می‌شد، در سال ۹۹ اهداشده است. در این خصوص می‌بایست تذکر داده شود که رعایت ضوابط بودجه در نظر گرفته شود.
 
امیرحسین علوی در تذکری اظهار داشت: در سال ۹۸ و ۹۹ آورده شده است که شهرداری اجازه افزایش نیروی حجمی را ندارد اما هم در سال ۹۸ این اتفاق رخ‌داده است و هم در سال ۹۹ شنیده‌شده است که نیروهای حجمی با برخی فشارها در حال رخ دادن است.
 
لایحه بازگشایی حساب سپرده مشترک جهت واریز درآمدهای حاصل از پروژه مدیریت پارک حاشیه‌ای موردبررسی قرار گرفت و اصل موضوع و لایحه مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفت.
 
در ادامه لایحه خریداری ۲.۵ دانگ مشاع از پلاک ثبتی واقع در گلسار، بلوار دیلمان موردبررسی در صحن شورا قرار گرفت.
 
در ادامه جلسه لایحه تصویب نرخ ایجاد زیرساخت دوچرخه اشتراکی در سطح شهر رشت، موردبررسی قرار گرفت.
 
 بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای شهر، تأکید کرد: کسی برای سوار شدن بر دوچرخه هیچ نیازی به مجوز ندارد، اکنون این سرمایه‌گذار به دنبال مجوز نرخ استفاده ساعتی است، ما می‌بایست از سرمایه‌گذار طرح حمایت کرده و وی مشمول طرح‌های تشویقی شود، اما خود سرمایه‌گذار چیز خاصی از ما نخواسته است.
 
وی ادامه داد: امروز دلار از مرز ۱۹ هزار تومان گذشت و نگه‌داشتن طرح به صلاح نیست و باید سریع‌تر به نتیجه برسیم تا سرمایه‌گذار بیش از این مورد آسیب واقع نشود.
 
ذاکری تأکید کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار این پروژه هیچ انتظاری از شهرداری بابت اختصاص مکان و پرداخت مبلغ ندارد باید از او حمایت کنیم؛ سرمایه‌گذار این پروژه فقط یک مصوبه از شورا می‌خواهد تا کارش را آغاز کند و عقب افتادن این طرح خوشایند نیست و استفاده از وسیله نقلیه دوچرخه نیز دارای اثرات مثبت بوده و به‌طورکلی حرکت خوبی است.
 
فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، ضمن اشاره به موافقت کمیسیون فرهنگی شورا با لایحه فوق، گفت: این برنامه در چند شهر کشور اجرا می‌شود و طرح مورد توجهی است.
 
شیرزاد با اشاره به ابهامات موجود در طرح فوق، گفت: ما از سرمایه‌گذار حمایت می‌نماییم اما هنوز تعداد دوچرخه‌ها و تبلیغات مشخص نشده است و در این خصوص ابهاماتی وجود دارد.
 
وی اظهار داشت: این موضوع نیز باید مشخص شود که به چه مسیرهایی از شهر اختصاص دارد یا در محلات کم برخوردار شهر نیز اختصاص یابد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز