خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه:

۱۰۰ درصد پرونده های دادگستری رسیدگی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۷۴۸

دادستان کرمانشاه از مختومه شدن بیش از ده هزار پرونده در دادسرای کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد:در سه ماه سال جدید بیش از ۹ هزار پرونده ورودی دادسرا بوده که بیش از ۱۰ هزار پرونده امسال در دادسرای کرمانشاه مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،شهرام کرمی دادستان‌کرمانشاه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران از مختومه شدن بیش از ده هزار پرونده در دادسرای کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد:در سه ماه سال جدید بیش از ۹ هزار پرونده ورودی دادسرا بوده که بیش از ۱۰ هزار پرونده امسال در دادسرای کرمانشاه مختومه شده است.

شهرام کرمی افزود: برخورد با پدیده تغییر کاربری اراضی کشاورزی، یکی از اولویت های دستگاه قضایی استان بوده است، چرا که استان کرمانشاه در کشور قطب کشاورزی است اما متأسفانه افراد سودجو با تبدیل کردن زمین‌های کشاورزی به ویلا، استخر و …. دست به تخریب اراضی کشاورزی زده اند.

دادستان کرمانشاه اظهار کرد: تعرضات به اراضی کشاورزی سبب کاهش تولید و افزایش بیکاری شده است لذا، از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۷۰ مورد از تغییر کاربری‌ها شناسایی و با آنها برخورد شد که در نهایت به وضعیت کشت و کار برگردانده شده است.

کرمی در بخشی از سخنانش به کاهش آب‌های سطحی و زیرزمینی اشاره کرد و گفت: استفاده بی رویه از منابع آبهای سطحی و زیر زمینی  یکی از چالش‌های مهم کشور و استان بوده است که در این راستا برخی سودجویان با حفر چاه‌های عمیق برای منافع شخصی باعث تخلیه آب‌های زیرزمینی و معضلات زیست محیطی می‌شوند که برخورد با این معضل در دستور کار قرار دارد و تا کنون ۶۵ حلقه چاه نیمه عمیق و عمیق مسدود شده است.

مدعی العموم در ادامه به شیوع ویروس کرونا و خطراتی که برای شهروندان بخصوص زندانیان ایجاد کرده اشاره کرد و گفت: در این خصوص مسئولین زندان‌ها را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردیم و همچنین بنا به تشخیص رئیس قوه قضائیه و تصویب ستاد کرونا با مرخصی ۲۴۵۶ نفر از زندانیانی که احساس می‌شد بازگشت آنها برای جامعه خطرآفرین نیست موافقت شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۰۹ نفر زندانی مشمول مرخصی پایان حبس شده اند  و ۳۳۲ نفر نیز با موافقت مقام معظم رهبری عفو و آزاد شدند.

شهرام کرمی گفت:  اجرای احکام کار مهمی است و اگر پویایی و به روز بودن را نداشته باشد به هدف اصلی نمی‌رسد و در این زمینه در خصوص به کار گیری قضات با تجربه اقدام شد و همچنین نیروی انسانی مجرب تکمیل و به روز شدند.

دادستان کرمانشاه در ادامه به نزاع‌های خیابانی پرداخت و گفت: با هر گونه نزاع خیابانی که در سطح شهر رخ دهد به شدت برخورد خواهد شد و دستگاه قضائی مجازات سختی برای این گونه افراد در نظر خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اظهار داشت:  افزایش قیمت کالاهای اساسی و همچنین مسکن را غیرمنطقی دانست و ادامه داد: نظارت بر افزایش قیمت کالا بسیار مشکل است چرا که برخی از آنها توافقی است لذا، برای افزایش نامتعارف قیمت کالاهای اساسی دستورالعمل هایی به اطاق اصناف کرمانشاه داده شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا در این خصوص اقدامات مؤثری را انجام داده است از جمله اینکه با مکاتبات صورت گرفته درج قیمت‌های نامتعارف در فضای مجازی را ممنوع اعلام کرد و همچنین ستادی را مشخص کردیم که افزایش قیمت حدود ۲۰ درصد مشخص شود و به تمام املاک کرمانشاه ابلاغ شده و اگر کسی بیش از این قیمت گذاری کند تخلف است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به مالباختگان گلیم و گبه افزود: مقداری از اموال متهم پرونده به مزایده گذاشته شده که به علت بالا بودن قیمت اموال در استان امکان فروش آنها نیست و لازم است در این خصوص تمهیدات لازم به کار گرفته شود تا با فروش آنها بدهی آن دسته از مالباختگان که موفق نشدند تا کنون اصل مال خود را دریافت کنند، پرداخت شود.

وی میزان اصل مال مالباختگان که تا کنون موفق به دریافت مال خود نشدند را ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز