خبرگزاری کار ایران

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج:

صرفه جویی در مصرف آب، نیازمند مشارکت همگانی

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۶۵۹

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج با بیان اینکه مصرف آب مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آن، می تواند جایگزین کمبود منابع تامین آب باشد، اظهار داشت: یکی از فعالیت های عمده که همیشه مورد تاکید شرکت های آب و فاضلاب است، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیرضروری است.

به گزارش ایلنا، شهرام حافظ با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب، نیازمند مشارکت همگانی مردم است، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ صرفه جویی مصرف آب، برنامه ها ی فرهنگی و آموزشی مختلفی در این ایام از سوی این شرکت اجرا می شود.

وی صرفه جویی در مصرف آب را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: برنامه های پیش بینی شده از سوی متولیان تهیه و توزیع آب  زمانی اثربخش است که مردم نیز با رعایت الگوی صحیح مصرف آب، از اسراف پرهیز و با صرفه جویی در مصرف این ماده ی حیات بخش، فرصت استفاده از آب را برای نسل های آینده نیز فراهم کنند.

حافظ با اشاره به اینکه کشور ایران، از جمله کشورهای پهناور دنیاست و نیاز به آب شیرین در بخش های گوناگون، از جمله کشاورزی بسیار فراوان است، اظهارداشت: استفاده بهینه از آب، موجب بهره مندی از فعالیت های اقتصادی مناسب و ساماندهی اقتصاد کشور می شود. وی افزود: با مصرف درست و بهینه آب و هدایت آن به بخش کشاورزی، می توان بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز کشور را تأمین کرد تا نیازمند بیگانگان نباشیم وی افزود آب در پیدایش طراوت و شادابی محیط نقش مؤثری دارد و با صرفه جویی می توان هزینه های مربوط به تصفیه آن را صرف آبرسانی به مناطقی کرد که دچار کمبود آب هستند.

مدیریت آب وفاضلاب شهرستان کرج با بیان اینکه مصرف آب به طور مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدر رفت آن، می تواند تا حدی جایگزین کمبود منابع تامین آب باشد، اظهارداشت: یکی از فعالیت های عمده که همیشه مورد تاکید شرکت‌های آب و فاضلاب قرارگرفته، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیرضروری است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج در ادامه افزود: با توجه به افت آب های زیر زمینی که طی سالها جمع آوری شده و افزایش عمق چاه ها در برخی از مناطق شهری و روستایی به بالای 300 متر و مشکلات بهره برداری از اینگونه چاه ها، لذا باید با فرهنگ سازی بحث مدیریت مصرف از طرق مختلف جدی گرفته شود که همکاری تمامی اقشار اعم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی درباره مصادیق مدیریت مصرف استفاده از شیرهای اهرمی استفاده از مخزن ذخیره با حجم ۲۵۰ لیتر به ازای هر واحد مسکونی و پمپ ( به جای پمپ مستقیم به شبکه) سرکشی مرتب به کولرهای آبی و کنترل نشت آب از آن و گزارش استفاده غیر مجاز از آب را از جمله موضوعات قابل توجه مشترکین در این ارتباط نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز