خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد:

کاهش مجازات حبس به دلیل محدودیت مالی و مکانی

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۶۴۵

رئیس کل دادگستری استان البرز بر ضرورت استفاده از مجازات های جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط زندان های استان و محدودیت در فضاهای فیزیکی و منابع باید استفاده از مجازات زندان به استثنای جرایم خاص به حداقل برسد.

به گزارش ایلنا، حسین فاضلی هریکندی با تاکید بر حمایت قضایی از صنایع و تولیدکنندگان در استان افزود: البرز یکی از استان‌های صنعتی کشور است که بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی فعال در آن شناسایی شده و ضرورت دارد دادگستری استان در چارچوب قانون، حمایت‌های حقوقی و قضایی از تولید کنندگان و صنایع داشته باشد.

وی متذکر شد: یکی از محورهای هشتگانه برنامه تحولی دادگستری استان البرز در حوزه اقتصاد است که با توجه به شعار سال و ضرورت ایجاد اشتغال، پیگیری برنامه های مدون این محور به صورت جدی مورد تاکید است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کاهش زمان رسیدگی و رفع اطاله دادرسی را از اولویت‌های دادگستری در سال 99 برشمرد و بیان کرد: از آنجایی که مردم انتظار داند در کوتاهترین زمان ممکن به حقوق خود برسند تسریع در ارائه خدمات برای کلیه مراجعان و مردم در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اولویت رسیدگی به پرونده های مسن و معوق گفت: در ماه های پایانی سال 1398 اقداماتی در قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق آغاز شد که به صورت جدی در دادگستری استان مورد پیگیری قرار گرفت تا جایی که موفق شدیم با وجود شیوع کرونا و اخلال در روند خدمات رسانی، حدود 50 درصد از پرونده های معوق و مسن استان را تا پایان سال 98 مختومه کنیم.

وی ادامه داد: مترصد هستیم تا پایان نیمه اول سال جاری تعداد پرونده‌های مسن و معوق را در دادگستری استان با وجود اضافه شدن پرونده‌های جدید به حداقل برسانیم که در این بین پرونده‌های مسن‌تر در اولویت خواهند بود.

تمرکز در حوزه پیشگیری یکی دیگر از اولویت‌های مهم دادگستری است که رئیس کل دادگستری استان به آن اشاره کرد و متذکر شد: اگر دستگاه قضایی منتظر باشد که درصد وقوع جرایم با توجه به گسترش حاشیه نشینی و رشد جمعیت افزایش یابد قطعا نمی تواند در حوزه مقابله عملکرد موفقی داشته باشد بنابراین باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تمرکز داشته باشیم. 

وی افزود: اقدامات فرهنگی انجام شده در دادگستری در زمینه درون سازمانی و برون‌سازمانی دارای نتایج پرباری بوده است که به عنوان نمونه می توان به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» اشاره کرد؛ بر اساس این طرح، مردم برای انجام معاملات و تصمیم گیری‌های خود می‌توانند از مشاوران حقوقی مستقر در مساجد استفاده می‌کنند تا شاهد اختلافات بعدی در اجرای قراردادها نباشیم.

فاضلی هریکندی بر ضرورت استفاده از مجازات های جایگزین حبس تاکید کرد و متذکر شد: با توجه به شرایط زندان‌های استان و محدودیت در فضاهای فیزیکی و منابع باید استفاده از مجازات زندان به استثنای جرایم خاص به حداقل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز