خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

افزایش آمار مبتلایان کرونا در خلخال/ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۵۹

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: با خیز کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در خلخال وضعیت این شهرستان برای نخستین بار نارنجی شد.

به گزارش ایلنا، سجاد رحیمی گفت: با افزایش سطح فعالیت‌های اجتماعی همراه با بی‌توجهی مردم به رعایت موارد پیشگیرانه آمار مبتلایان به این ویروس در خلخال به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: در صورت ادامه این روند افزایش آمار کرونایی‌های بستری از ۱/۱ به ۳ نفر در روز تبدیل به وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

رحیمی گفت: با توجه به امکانات محدود ظرفیت بیمارستان در صورت افزایش بیماران کرونایی امکان بستری تمامی بیماران در بیمارستان میسر نبوده و مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال همچنین با اشاره به اینکه بیمارستان این شهر مجهز به ۶ دستگاه ونتیلاتور تنفس مصنوعی است، اظهار داشت: ۶ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند و در صورت افزایش آمار به هفت نفر بستری دیگر امکان تهیه و تامین دستگاه اضافی برای مداوای بستری جدید کرونایی وجود نخواهد داشت.

رحیمی افزود: مردم باید موارد و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کرده و از برگزاری و حضور در محافل عروسی و ختم و جشن‌های تولد پرهیز کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: در کنار افزایش اقدامات پیشگیرانه ، ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی و واحدهای صنفی و مکان‌های عمومی پرتردد این شهر و تعدادی از روستاهای مجاور اجرا شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال از ابتلای تعداد قابل‌توجهی از اهالی روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال به بیماری کرونا در هفته جاری به دلیل شرکت در مراسم ختم خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز