خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان:

فرآیند انتخاب واحدهای نمونه استاندارد قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۳۸۹

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: فرآیند انتخاب واحدهای تولیدی نمونه استان قزوین در حوزه استاندارد با آغاز زمان خوداظهاری واحدها شروع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیروس صارمی اظهار کرد: با توجه به اینکه فرم تعیین شرایط احراز معیارهای ارزیابی واحد نمونه در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) به روز رسانی شده است موضوع به اطلاع واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد اطلاع رسانی شده و واحدهای متقاضی و علاقمند به شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه سال  1398-1399 می توانند تا  10 تیرماه سال جاری مدارک خود را در سامانه مذکور بارگذاری کنند.

مدیرکل استاندارد استان اضافه کرد: داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای تمامی فرآورده های تحت پوشش استاندارد اجباری، استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، میزان صادرات، رعایت مصرف انرژی از معیارهای اصلی در انتخاب واحد تولیدی نمونه استاندارد است.

صارمی با بیان اینکه نمونه شدن واحد تولیدی مزیت هایی نیز برای صنایع به همراه دارد،افزود: اگر واحد نمونه در سطح ملی انتخاب شود مادامی که نمونه بازار نامنطبق برای آنها گزارش نشود از نمونه برداری از محل تولید برای آن فرآورده معاف می شوند و اگر در سطح استان نمونه انتخاب شوند مادامی که نمونه نا منطبق برای آنها گزارش نشود ( اعم از بازار یا خط تولید) در هر سال تنها یکبار برای فرآورده مربوطه از محل تولید نمونه برداری انجام می گیرد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت بالای واحدهای تولیدی استان جهت انتخاب به عنوان واحد نمونه کشوری گفت: امیدواریم امسال نیز واحدهای تولیدی قزوین در این زمینه خوش بدرخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز