خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

رعایت الزامات بهداشتی در کاهش ابتلا به کرونا نقش موثری دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۳۵۱

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: با توجه به فرا رسیدن برداشت محصولات باغی در مناطق روستایی استان قزوین رعایت الزامات بهداشتی می تواند راهی برای کاهش انتقال ویروس کرونا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا مهرعلیان در نشست هم اندیشی که در محل بخشداری منطقه الموت شرقی برگزار شد، اظهار کرد: با مدیریت صحیح و دقیق و با استفاده از وسایل حفاظت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی، می توان زنجیره انتقال را قطع کرد.

 رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان افزود: هوشمندی در این است که با رعایت الزامات بهداشتی، موارد ابتلا به این ویروس را کم کنیم.

مهرعلیان اضافه کرد: واقعیت این است که برخی روستاهای الموت شرقی، مانند: خشکه چال، گازرخان، توان و فیشان به دلیل تجمع کارگران در کانون آسیب پذیری ویروس کرونا قرار داشته و باید مورد توجه جدی قرار گیرند، به همین دلیل به بخشداری و دهیاری‌ها  و شوراها ابلاغ شده تا به لحاظ داشتن جمعیت مُسن و ورود کارگران و مسافران در فصل گیلاس چینی، الزامات و دستورات پروتکل های بهداشتی از نظر پیشگیری از کرونا ویروس، باید بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد تا مراقبت و حفاظت از این ویروس انجام گیرد.

وی با اشاره به فصل برداشت گیلاس در منطقه الموت شرقی و گسیل کارگران از مناطق خوزستان، مشهد و گاه مینودشت گلستان، افزود: انتظار می رود بخشداری ها، دهیاری و شورای هر روستا، بر مراقبت و رعایت الزامات توسط کارگران ورودی به این بخش توجه ویژه داشته و ضمن تامین وسایل حفاظت شخصی در صورت وجود موارد مشکوک، مراکز خدمات جامع سلامت از این امر مطلع شوند.

مسئول سلامت شهرستان قزوین ادامه داد: در بحران کرونا با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی‌های مفیدی برای شهروندان انجام شد، ولی در حال حاضر، عادی خواندن شرایط اصلا مورد قبول نیست.

 رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان ورود کارگران از مناطق با وضعیت قرمز را هشدار جدی برای منطقه الموت دانست و تأکید کرد: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، آموزش و اطلاع رسانی، به عنوان عملی‌ترین راهکار است و با نظارت و همکاری بیشتر سایر دستگاه‌ها با مرکز بهداشت از تبدیل شدن منطقه الموت به کانون آسیب پذیری کرونا جلوگیری شود.

 احمد محمدی بخشدار منطقه الموت شرقی ضمن ارائه فعالیت های خود در زمان شیوع کرونا از احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس بعد از آغاز فعالیت های اجتماعی ابراز نگرانی کرد و دهیاران و شوراها را ملزم به رعایت اقدامات پیشگیرانه کرد و گفت: با توجه به امکانات محدود و شرایط پیچیده این ویروس، دوران بحران را می توان با کمترین آسیب مدیریت کرد.

در پایان این هم اندیشی، دهیاران و شوراهای روستاهای منطقه الموت شرقی، نظرات خود را بیان کردند و ضمن درخواست اِعمال محدودیت هایی، مانند: محدود کردن بازدید از اماکن گردشی، عدم استفاده از کارگران استان‌های با وضعیت قرمز، انجام غربالگری کارگران بکار گرفته در باغات و رعایت پروتکل های بهداشتی را از مهم‌ترین راهکارها در پیشگیری از انتشار بیماری کرونا ویروس دانستند و آمادگی خود را  در کنترل این بیماری اعلام کردند.

نشست هم اندیشی پیشگیری از کرونا با حضور کادر مرکز خدمات جامع سلامت معلم کلایه، دهیاران و شورای روستاهای این منطقه در محل بخشداری معلم کلایه برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز