خبرگزاری کار ایران

اداره کل میراث فرهنگی قزوین اعلام کرد:

بازسازی امامزاده سلطان محمد قزوین بدون نظارت میراث فرهنگی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۳۱۷

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اعلام کرد بنای امامزاده سلطان سید محمد (ع) در فهرست میراث ملی به ثبت نرسیده و این دستگاه نظارتی بر اجرای پروژه بازسازی آن نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، به دنبال انتشار تصویری در خصوص  نحوه بازسازی امامزاده سلطان سید محمد قزوین در فضای مجازی به اطلاع می‌رسد، بنای امامزاده سلطان سید محمد در خیابان تبریز و ضلع جنوبی مدرسه سردار واقع شده و یکی از زیارتگاه‌های معتبر شهر قزوین به شمار می‌رود که بر اساس مستندات موجود در دهه چهل به طور کلی و به شیوه جدید بازسازی شده و گنبد روی آن نیز در دهه ۵۰ اجرا و دارای سازه آهنی و کاملا نوساز است که در سال ۱۳۶۳ توسط استاد تقی عباسپور کاشی‌کاری شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در خصوص انتساب ساختمان اصلی بنا به دوره‎های تاریخی منبع قابل تاییدی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، پروژه بازسازی امامزاده و گنبد آن به صورت فعلی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و هیات امنای امامزاده در حال انجام است که با توجه به سازه جدید بنا و ثبتی نبودن آن، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی نظارتی بر اجرای پروژه ندارد.

امامزاده سلطان سید محمد (ع) در محله آخوند قزوین و در مجاورت چند بنای قدیمی از جمله بنای قاجاری مسجد مدرسه سردار قرار گرفته که اهالی آن را به نام سلطان سید محمد می‌شناسند و معتقدند که وی یکی از نوادگان امام جعفر صادق است.

آئینه‌کاری، گچ بری و کاشی‌کاری از جمله تزئینات بنای فعلی امامزاده به شمار می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز