خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

مهمترین رسالت نمایندگان مجلس پیگیری مطالبات مردم است/ تغییر مدیران دولتی مشکلات را حل نمی‌کند/ بودجه فعلی در شان استان نیست

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۳۰۴

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین وظیفه نمایندگان مجلس پیگیری مطالبات و مشکلات مردم است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، لطف اله سیاهکلی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین،  اظهار کرد: در ارائه خدمت ممیزی ممنوع است و تمام افرادی که به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند باید بدون وقفه کارشان انجام شود و مطالبات مردم توسط نمایندگان پیگیری شود تا مردمی که یک نماینده را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده اند رضایت داشته باشند و در مقابل نمایندگان هم موظف به پاسخگویی هستند و باید همه درخواست‌ها را پیگیری و پاسخ مطلوب داده شود.

 نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلات و خواسته های مردم زیاد است و ظرفیت‌های استان که مغفول مانده هم زیاد است و با برنامه‌ریزی درست می‌توان بخشی از این مشکلات را حل کرد که به همین منظور قصد دارم از همه شخصیت‌های تأثیرگذار استان برای حل مشکلات، پیشرفت و توسعه استان کمک بگیرم.

سیاهکلی ادامه داد: در مدت زمانی که فعالیت خود را در مجلس آغاز کرده ام با ۲۰۰ نفر از شهروندان گروه‌های مختلف دیدار مردمی داشتم و در اکثر ادارات حضور یافتم تا ضمن آشنایی با روند کارها یک ارزیابی نسبی از مدیریت‌ها و مشکلات داشته باشم و در حد توان برای حل آنها برنامه ریزی شود.

وی در خصوص تغییر مدیران دولتی، گفت: تغییر مدیران دولتی در حال حاضر معقولانه نیست و اگر مدیر جدیدی سرکار بیاید تا به کار و وظایف خود اشرافیت پیدا کند، به نفع مردم نخواهد بود، بنابراین بهتر است مدیران فعلی را هدایت کرد تا زودتر مسائل استان برطرف شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مقدار بودجه استان قزوین کم است، عنوان کرد: رقم بودجه استان جمعا هزار میلیارد تومان بوده و به حدی پایین است که جای هیچ بحث و نظری باقی نگذاشته است.

 نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه کل استان به اندازه بودجه شهر قزوین است، درحالی که آمارها نشان می‌دهد این استان بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد و این رقم بودجه در شأن استان نیست.

سیاهکلی با اشاره به کمبود آب شرب در استان، تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی در حوزه آب، برداشت از رودخانه شاهرود است، به هرحال واقعیت این است که تامین آب شرب استان قزوین به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با رقم‌های فعلی باید تا ۲۰ سال دیگر منتظر اتفاقات خوب بود.

وی با اشاره به مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان، بیان کرد: تا زمانی که بانک، محور سرمایه باشد کار قابل توجهی انجام نمی‌شود، چون وضعیت سود و بهره بانکی شرایط را دشوار می‌کند و برای رونق حوزه سرمایه‌گذاری باید به سمت بازار فعال اقتصادی و بورس واقعی گام برداشت.

این نماینده مجلس در انتقاد از واژه فرصت اشتغال، تصریح کرد: آمار فرصت اشتغال هرگز مورد هدف مردم نبوده و آمارها باید بر اساس خود اشتغال مطرح شود، به هرحال ظرفیت اشتغال در استان بالاست و باید به صورت واقعی به سمت اشتغالزایی رفت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت معادن در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر معدن مس طارم ظرفیت ۴۵۰ نفر اشتغالزایی دارد که مدیر آن نیز قول داده از نیروهای بومی استفاده کند، این ظرفیت شغلی به لحاظ درآمدی بالاتر از پایه حقوق قانون کار بوده و باید مورد توجه اهالی طارم سفلی قرار گیرد.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: امروز راه‌های روستایی باید مورد توجه قرار گیرند و یکی از مطالبات اصلی مردم طارم سفلی در قزوین اتصال راه این منطقه به طارم علیا است که خوشبختانه در سفر اخیر با حضور مدیران مورد تایید و تصویب رسید.

وی در خصوص حمایت از رسانه‌ها خاطرنشان کرد: هیچ رانتی نباید در حوزه رسانه ایجاد شود و همه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قزوین باید از حقوق مادی و معنوی یکسانی برخوردار شوند، به هرحال واقعیت این است که برخی از رسانه‌ها امروز فقیرانه زندگی می‌کنند و باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

این نماینده مجلس یادآور شد: ضمن داشتن تفکر اصولگرایی، سرسپردگی جناحی ندارم و به عنوان وکیل مردم نگاهی مستقل دارم و هدفم خدمت به مردم است.

سیاهکلی در پایان با برقراری از تماس تلفنی با نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین پیگیر رسیدگی به مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز