خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

لزوم غربالگری با هدف شناسایی بیماران بدون علامت کرونا/ افزایش ۳۰ درصدی بیماران سرپایی در البرز

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۱۴۵

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی البرز با بیان اینکه مراجعان سرپایی بیماری کوید ۱۹ به مراکز درمانی ۳۰ درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد : مراجعه بیماران مشکوک به کرونا اکنون بالغ بر ۳۵۰ نفر در روز است.

به گزارش ایلنا، حسین کریم با بیان اینکه آمار کرونا در کشور در حال افزایش است اظهار داشت: در بسیاری از استان ها که در مرحله اول همه گیری این بیماری آمار بالایی نداشتند درحال حاضر دچار وضعیت قرمز شده‌اند و البرز نیز در صورت عدم رعایت موارد فاصله گذاری ممکن است به شرایط بحرانی برگردد. 

وی گفت: با عادی سازی زندگی و مراودات اجتماعی انتظار می رفت آمار کرونا افزایش یابد ولی واقعیت این است که کرونا به وضعیت عادی برنگشته است و عموم مردم حتما موارد پیشگیری را رعایت کنند. 

کریم در شرایط کنونی از مردم خواست فاصله گذاری اجتماعی، شستشو مرتب دست ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: هنوز زود است  که بگوییم استان از وضعیت زرد خارج شده یا نه ولی این هشدار همچنان وجود دارد و درصورت قرمز شدن شرایط استان اطلاع رسانی خواهد شد. 

کریم تاکید کرد: خطر ایجاد شرایط بحرانی همچنان وجود دارد و مردم نباید تصور کنند کرونا ضعیف و یا عادی شده است .

وی با اشاره به افزایش غربالگری فعال بیماران در مراکز بهداشتی تصریح کرد : غربالگری فعالی پیش گرفته ایم و سعی داریم مبتلایان که اکثرا بی علامت و یا گاها با علامت های خفیف هستند، شناسایی شوند. 

رئیس دانشگاه با بیان اینکه مراجعان سرپایی به مراکز درمانی افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: مراجعان سرپایی در روز اکنون به بیش از ۳۵۰ نفر رسیده است و با ۳۰ درصد افزایش نسبت به قبل روبرو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز