خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد:

پرونده هفت سنگان قزوین در انتظار صدور رای قطعی/ حمایت دستگاه قضایی استان از 56 واحد تولیدی

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۱۰۵

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: پرونده اراضی هفت سنگان قزوین هم اکنون در تهران مطرح است که بعد از صدور رای قطعی باید آن را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نوراله قدرتی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته براساس اصل ۴۴ قانون اساسی برای خصوصی سازی تعدادی از واحدهای تولیدی استان اقدام شد که به دلیل فقدان اهلیت و صلاحیت متقاضیان، سوء مدیریت، فقدان توانایی مالی و تعهد لازم با مشکلات متعددی در برخی از واحدهای تولیدی استان مواجه شدیم.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه باید مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون تجارت ورود کند، افزود: امروز دست دستگاه قضایی برای برخورد با مدیران متخلف بسته است و باید با اصلاح این قانون برای رفع این مشکل تلاش کرد.

قدرتی ادامه داد: در این راستا ما یک ماده واحده را به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرده‌ایم که اگر به تصویب برسد دیگر برای پرداخت طلب کارگران از سوی واحدهای تولیدی با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

به گفته وی، در سال رونق تولید، ۵۶ واحد تولیدی در استان قزوین مورد حمایت قضایی قرار گرفت که اگر این حمایت قضایی و اجرایی انجام نمی‌شد احتمالا بسیاری از واحدهای تولیدی استان با مشکل مواجه شده و بیش از پنج هزار کارگر تعدیل یا اخراج می‌شدند.

مقام ارشد قضایی استان افزود: امیدواریم امسال که مزین به سال جهش تولید است با کمترین مشکل کارگری در استان روبه رو باشیم و بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها گام‌های بلندی را برای حل مشکلات صنایع استان و تحقق شعار سال برداریم.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد : در عید امسال با توجه به شیوع کرونا و دستور رئیس قوه قضاییه، یک هزار و ۴۵۰ نفر از زندانیان استان به مرخصی رفتند که اقدام موثری در پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش جمعیت کیفری استان قزوین بود.

قدرتی اضافه کرد: هم اینک حدود سه هزار زندانی در زندان‌های استان قزوین حضور دارند که از این تعداد ۱۸۸ نفر بی سواد، ۲ هزار و ۱۸۰ نفر زیر دیپلم و ۷۰۶ نفر دیپلم هستند و اگر سطح سواد و دانش آنها بالا برود در کاهش جرایم بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری، افزود:حفظ کرامت مراجعان به دستگاه قضا، مبارزه با فساد مالی و اقتصادی، حمایت از جهش تولید، کاهش ورودی پرونده‌های قضایی، جلوگیری از اطاله دادرسی، توسعه دادرسی الکترونیک و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های معوقه از جمله این اولویت‌ها است.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان، افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان،برگزاری مسابقه کتابخوانی، بازدید از حوزه‌های قضایی استان و افتتاح شورای حل اختلاف طارم از جمله  برنامه‌های ما در هفته جاری خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به موضوع فساد در دستگاه‌های اجرایی و ادارای کشور، گفت: مبارزه با فساد یک مساله نیست که فقط به کشور ایران مربوط باشد بلکه در کل دنیا مطرح است و باید برای جلوگیری از آن، نظارت‌ها را بیشتر و قوانین را کارآمدتر کرد.

قدرتی با بیان اینکه اولین جایی که دستگاه قضا باید منصافه و قاطعانه عمل کند در حوزه خود و درون سازمانی است، اضافه کرد: پرونده طبری نشان داد که دستگا قضا در این مسیر در حال حرکت است و با تخلف و جرم قضات و کارکنان دستگاه قضا که کمتر از یک درصد است با جدیت برخورد می‌کند.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: موضوع اراضی هفت سنگان که طی سال‌های گذشته توسط نماینده ولی فقیه در استان مطرح شده بود با توجه به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از متهمان همکاران قضایی استان هستند برای رسیدن به نتیجه اغناکننده‌ به تهران ارجاع شد.

رئیس کل دادگستری استان: این پرونده هم اینک در تهران مطرح است و قاضی ویژه برای رسیدگی به آن تعیین شده و همه باید منتظر نتیجه پرونده باشیم و بعد از صدور رای قطعی همه آن را بپذیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز