خبرگزاری کار ایران

از سوی پیشکسوتان کاراته استان مطرح شد؛

درخواست برگزاری دوباره مجمع انتخاباتی هیات کاراته قم

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۰۵۹

برخی از پیشکسوتان رشته ورزشی کاراته قم، با غیرقانونی دانستن انتخاب رئیس جدید هیات کاراته این استان، تقاضای برگزاری دوباره مجمع انتخاباتی این هیات ورزشی را مطرح کردند.

به گزارش ایلنا از قم، سید علی خلیلی از پیشکسوتان کاراته قم و عضو هیات رئیسه هیات کاراته استان، صبح امروز ۳۱خرداد در نشست خبری مشترک جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان کاراته قم، با اشاره به اوضاع‌ و احوال نابسامان کاراته قم، اظهار داشت: در سال‌های گذشته آسیب‌های متعددی به کاراته استان وارد شده است که این مشکلات باید مطرح تا مسیر حل مشکلات فراهم شود.

وی اظهار داشت:جامعه کاراته استان نسبت به انتخابات و مجمع کاراته قم منتقد و معترض است. این انتخابات مانند انتخابات هیات گذشته مهندسی‌شده بود و نفراتی که خودشان می‌خواستند، با حضور آنها برگزار شده است.

این پیشکسوت رشته ورزشی کاراته گفت: آماده‌ایم در این نشست اعلام کنیم که جای پیشکسوتان و افتخارآفرینان کاراته قم در آن مجمع خالی بوده است تا شخصی برای کاراته انتخاب شود که دلسوز این رشته ورزشی باشد.

خلیلی ادامه داد: چون مخالفت خود را با این روش انتخابات و همچنین رویکرد هیات کاراته استان اعلام کرده‌ایم ما را در این مجمع انتخاباتی دعوت نکردند. دعوت نکردن پیشکسوتانی همچون بنده که سال‌ها در این رشته فعالیت کرده و دعوت از کسانی که امتیاز کمتری برای حضور در مجمع را داشته‌اند نشان از مهندسی بودن این انتخابات می‌دانم.

وی تاکید کرد: ما معتقد هستیم که مجمع انتخاباتی کاراته قم غیرقانونی بوده و طبق نامه ارسال‌شده از وزارت ورزش باطل است و معتقدیم که این مجمع، انتخابات نبود بلکه انتصاب بوده است.

خواست جامعه کاراته قم، اجرای قانون است

در ادامه این نشست مجید عبدالحسینی از ورزشکاران کاراته قم و تنها دارنده مدال طلای مسابقات ستارگان کاراته جهان، گفت: ۲۵ دی‌ماه سال گذشته مجمع انتخاباتی کاراته قم برگزار شد که در این انتخابات هیچ‌یک از ۲ کاندیدای این مجمع نتوانستند حائز اکثریت آرا شوند که با تصمیم مجمع قرار بود سرپرستی برای این هیات تعیین شود تا انتخابات مجدد در یک ماه بعد انجام شود.

وی ادامه داد: برخلاف قانون و تصمیم مجمع انتخاباتی کاراته، حکم آقای برخورداری به‌عنوان رئیس هیات کاراته قم صادر شد و او به‌عنوان رئیس هیات معرفی شد و این بی‌عدالتی موجب اعتراض جامعه کاراته استان به مراجع قانونی شد.

عبدالحسینی گفت: بر اساس قانون، رای منتخب مجمع نباید از نصف بعلاوه یک افراد حاضر در جلسه کمتر باشد ولی در مجمع انتخاباتی این هیات ورزشی هیچ‌یک از کاندیداها نتوانستند اکثریت آرای اعضای مجمع را کسب کنند و این در حالی است که طبق قانون انتخابات باید به زمان دیگری موکول می‌شد که این کار انجام نشد.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، وزیر ورزش و جوانان بر برگزاری مجدد انتخابات تاکید کرد که منتظر ابلاغ دستور وزیر به قم برای ابطال این انتخابات هستیم تا برای رئیس این هیات ورزشی تصمیم‌گیری جدید انجام شود.

عبدالحسینی با مهندسی دانستن اعضای حاضر در این مجمع اظهار داشت: با دست‌کاری‌های انجام‌شده، لیست تشکیل‌دهنده مجمع در چندین مورد دست‌کاری و دچار تغییر شد به‌گونه‌ای که باشگاهی در این مجمع به‌عنوان نماینده باشگاه‌داران انتخاب شد که تاریخ پروانه فعالیت آن به اتمام رسیده بود و برای ورود این باشگاه به مجمع، روند تمدید پروانه این باشگاه که به‌طورمعمول ۳۰ روز طول می‌کشید، در ۲ روز انجام شد.

وی ادامه داد: تا آنجا که اطلاع داریم مدیرکل ورزش و جوانان قم در این زمینه در حال تلاش است تا قانون اجرا شود ولی تاکنون توان این کار را نداشته است.

این ورزشکار با اشاره به تخلف‌های هیات کاراته استان گفت: طی نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان خواستار بررسی دخل‌وخرج هیات شدیم که نمی‌دانیم این نامه چگونه به دست هیات کاراته رسیده و هیات نیز به‌جای شفاف‌سازی ترجیح داد تا شکایت کند.

وی گفت: در بررسی اولیه دادگاه حکم به منع تعقیب برای پیشکسوتان و پیگیری‌کنندگان این موضوع را صادر کرده است و با توجه به اعتراض هیات کاراته، همچنان این پرونده در حال بررسی است.

عبدالحسینی افزود: پول‌هایی از هیات به حساب‌های شخصی برخی افراد واریزشده است و لیست این واریزی‌ها وجود دارد که درخواست ما شفاف‌سازی در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: در مدیریت قبل اداره کل ورزش و جوانان، پول‌های سنگینی به‌حساب برخی هیات ها و افراد واریزشده است درحالی‌که برای اعزام ورزشکاران به برخی مسابقات کشوری پول وجود نداشت، در هیات کاراته برخی ورزشکاران همسران خود را نیز برای دیدن مسابقات کاراته به خارج از کشور برده‌اند.

این پیشکسوت کاراته گفت: هیات کاراته در مدیریت قبلی اداره کل ورزش و جوانان قم، مورد اعتماد مدیر سابق بود و این ارتباط تنگاتنگ موجب شد تا هزینه‌های بسیاری در این زمینه صورت بگیرد که بخشی از این پرداخت‌ها بدون حساب‌وکتاب بوده، وقتی پرینت حساب بانکی را به مسئولان ارائه می‌دهیم، آن‌ها این پرینت‌ها را کاغذ پاره و غیر مستند می‌دانند.

وی افزود: خواست جامعه کاراته قم، اجرای قانون است و از رییس فعلی می‌خواهیم با یک استعفا جامعه کاراته را خوشحال کند.

نباید میان باشگاه‌های کاراته در قم اختلاف باشد

در ادامه این نشست مهدی عموزاده، از ورزشکاران پرافتخار کاراته قم و فاتح اولین مدال طلای جهان تاریخ کاراته ایران، بابیان این‌که خیلی‌ها نگذاشتند که قم در فدراسیون کاراته صاحب کرسی شود گفت: قم در رشته کاراته دارای اساتید و پیشکسوتان برجسته‌ای است ولی برخی رفتارها موجب دل‌زدگی و خستگی استعدادها در استان شد.

وی بابیان این‌که هیات کاراته باید خدمتکار تمام جامعه کاراته باشد اظهار داشت: نباید خدمات هیات کاراته انحصاری باشد و به برخی افراد معدود محدود شود بلکه باید از تمام استعدادهای کاراته قم حمایت لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر روند حرکتی هیات کاراته قم، ادامه داد: نباید میان باشگاه‌های کاراته در قم اختلاف باشد و بر اساس سلیقه شخصی با آن‌ها برخورد کرد.

عموزاده ادامه داد: در روز مجمع انتخاباتی کاراته به دلیل به حدنصاب نرسیدن آرای کاندیداها، از فدراسیون استعلام گرفته شد و فدراسیون نیز بر انتخابات سرپرست برای هیات و همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری مجدد انتخابات در یک ماه آینده تاکید کرد که این موضوع به امضای اعضا نیز رسید ولی یک ساعت پس از پایان جلسه، تصمیم دیگری اتخاذ شد.

هیات جدید کاراته به جامعه کاراته قم تحمیل‌شده است

محسن بیطرفان از پیشکسوتان کاراته قم نیز در این جلسه بابیان این‌که هیات کاراته قم سال‌ها مشکل داشته و این مشکل‌ها جمع و به بحران تبدیل‌شده است گفت: این مشکلات را با مدیرکل ورزش و جوانان در میان گذاشته‌ایم ولی متأسفانه نسبت به این دغدغه‌ها بی‌توجهی شد.

وی با تأکید بر این‌که هیات جدید کاراته به جامعه کاراته قم تحمیل‌شده است گفت: ما در این زمینه نسبت به عملکرد فدراسیون کاراته و مدیرکل ورزش و جوانان انتقاد داریم.

بیطرفان با انتقاد از مدیریت اداره کل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: آینده کاراته  قم درخطر است و کسی نیز جوابگوی این موضوع نیست.

خانه کاراته متعلق به تمام کاراته‌کاران استان است

در ادامه این نشست، مهدی دهپرور از پیشکسوتان کاراته قم نیز در این جلسه تاکید کرد: این اعتراض ناشی از دغدغه نسبت به کاراته قم است و هیچ منفعت شخصی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که قهرمانان و ورزشکاران برجسته‌ای را به کشور تقدیم کرده است که باید نسبت به وضعیت این هیات رسیدگی سریع شود.

دهپرور بابیان این‌که خانه کاراته متعلق به تمام کاراته‌کاران استان است اظهار داشت: به‌جای پاسخگویی و شفافیت هیات کاراته نسبت به عملکرد مالی این هیات با شکایت این هیات مواجه شده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که متأسفانه به ما به‌عنوان پیشکسوتان کاراته قم اجازه مطالبه گری از عملکرد هیات داده نشده است، گفت: برای اداره کل ورزش و جوانان قم، جای تاسف است که جمعی از پیشکسوتان هیات کاراته و کسانی که عمر خود را در این رشته ورزشی سپری کرده‌اند، با شکایت این هیات ورزشی به پاسگاه برده شوند.

دهپرور با بیان اینکه چگونه این هیات می‌خواهد با جامعه کاراته قم که از ۹۰ درصد پیشکسوتان آن شکایت کرده است، کار کند؟ گفت: امیدواریم این انتخابات دوباره برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز