خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور مطرح کرد؛

بخش خصوصی موتور اصلی حرکت کشور در بخش‌های عمرانی و اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۰۵۰

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه موتور اصلی حرکت کشور در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، صنعتی بخش خصوصی است، تصریح کرد : باید در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را برای اجرای پروژه‌ها و تقویت اقتصاد شهر و روستا فراهم آوریم.

به گزارش ایلنا از مشهد،  مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از شهرستان کلات افزود: در حال حاضر همراهی شوراها، شهرداریها و دهیاریها با حضور بابرنامه و موثر بخش خصوصی یک الزام است و  نباید نسبت به حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی‌ فضای منفی وجود داشته باشد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه حضور موثر و برنامه محور بخش خصوصی در عرصه امور اجرایی و همچنین مدیریت شهری و روستایی کشور می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را حل و امور متوقف شده را به حرکت درآورد، گفت: در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در حال رفع مشکلات حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در پروژه‌های عمران شهری و حمایت قانونی از این موضوع  هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مدل‌های جدید کسب و کار باعث پیشرفت و رونق تولید در بخش‌های اقتصادی، صنعتی و عمرانی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر نسل جدیدی از کارآفرین‌ها بطور جدی در حال فعالیت هستند که نگاه و تفکرات و دغدغه‌هایشان با دست اندرکاران قدیمی متفاوت است و باید در عرصه برنامه‌ریزی و امور اجرایی از صاحبان جوان این تفکرات به عنوان سرمایه‌های انسانی جدید بهره ببریم تا بتوانیم سرعت پیشرفت امور را افزایش دهیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: در دورانی که با تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان مواجهیم، برای ساختن آینده مطمئنی برای کشور و اداره بهتر شهرها و روستاها باید به سرمایه‌های جوان این مرزوبوم متکی باشیم و شهرداریها هم باید به استارتاپ‌ها برای هوشمند‌سازی و دانش بنیان کردن تولید در ساختار مدیریت شهری و ایجاد تحول در ساختارهای قدیمی با هدف افزایش رضایت شهروندان و بهره‌وری بیشتر میدان دهند.

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان کلات، گفت: با تقویت و ایجاد زیرساخت‌ها، بسترها و امکانات رفاهی لازم و اطلاع رسانی و معرفی گسترده، صنعت گردشگری می‌تواند وضعیت اقتصادی منطقه کلات را متحول و درآمد و اشتغال پایدار ایجاد نماید و در معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از کلات حمایتهای لازم را به عمل می آوریم.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین از حمایت این سازمان از پروژه‌های عمرانی شهرداری شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت با عنوان پروژه‌های ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از پروژه‌هایی حمایت خواهد شد که دارای طرح مشخص در چارچوب اعلام شده باشد و پروژه حتما تا پایان کار دولت به اتمام برسد.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین یادآور شد: دولت در حال برنامه‌ریزی برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا در بخش‌های مختلف از جمله مدیریت شهری و روستایی، صنایع مختلف و حتی بخش خصوصی است تا با تدابیر اتخاذ شده بخش‌های مختلف کشور کمتر دچار آسیب شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز