خبرگزاری کار ایران

شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد:

آب شرب مردم اصفهان کاملا بهداشتی و ایمن است/تامین آب‌شرب اصفهان از چاه‌های محلی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۹۸۲

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: آب موجود در شبکه های آب شرب مردم اصفهان هیچ مشکلی از جنبه بهداشی نداشته و کاملا ایمن است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید اکبر بنی طبا با اعلام این مطلب افزود: با توجه به شروع فصل گرما و ادامه شیوع ویروس کرونا مصرف آب در سطح شهر اصفهان و سایر شهرهای طرح آبرسانی نسبت به سالهای گذشته افزایش است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تصفیه خانه بابا شیخ علی ظرفیت تصفیه ١١٥٠٠ لیتر بر ثانیه آب را داشته و نیاز شهرهای طرح را بطور کامل تامین نمی‌کند به همین دلیل برای جبران کمبود آب در سطح اصفهان و سایر شهرها و روستاهای طرح از چاه های محلی استفاده می شود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: این چاه ها کاملا گندزدایی شده و شاخص‌های بهداشت آب را دارا هستند، ولی به دلیل اینکه همشهریان عزیز ۱۰ ماه از سال را از آب تصفیه خانه باباشیخ علی استفاده می کنند و ذائقه آنها به طعم آب تصفیه خانه که دارای املاح کمی است عادت کرده، گمان می برند که کیفیت و یا استاندارد آب تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون که بدلیل مصرف زیاد هم استانی‌های عزیز و کمبود آب مجبور به استفاده از چاه‌های محلی هستیم و این چاه‌ها نسبت به آب تصفیه دارای املاح بیشتری بوده که البته میزان این املاح نیز در محدوده استاندارد است و این تغییر طعم توسط مصرف کنندگان احساس شده و فکر می کنند که آب مطلوب  نیست. در صورتی که مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب  شرکت آب و فاضلاب اصفهان و مراکز بهداشت استان  بصورت شبانه روزی از  آب شبکه در همه مناطق شهری و روستایی نمونه برداری کرده و کلیه پارامترهای شیمیایی و میکروبی آن را مورد پایش قرار می‌دهند.

بنی طبا تاکید کرد: آب موجود در شبکه های آب شرب مردم اصفهان هیچ مشکلی از جنبه بهداشی نداشته و کاملا ایمن است. از این بابت شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز