خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مشهد گزارش می دهد؛

سایه سنگین گرانی بر سر لوازم خانگی/۷۰ میلیون تومان؛حداقل هزینه یک جهیزیه ساده

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۹۵۹

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی شهر مشهد می گوید: برای تهیه یک جهیزیه ساده تازه اگر زوجین، فقط حداقل ها را در نظر بگیرند چیزی حدود ٧٠ میلیون تومان باید هزینه کنند و این رقم درحالی است که عروس و دامادها بخواهند، از لوازم دیگر فاکتور بگیرند اما اگر قصد این را داشته باشند که به طور کامل خرید لوازم خانگی را انجام دهند باید چیزی نزدیک به ٧٠٠ میلیون تومان هزینه بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،این روزها بازار اطلس که بورس لوازم خانگی مشهد است بسیار خلوت است،هر از گاهی زوج های جوان تنها یا به همراه خانواده‌هایشان می‌آیند و می‌روند،عده‌ای بعد از دیدن کالاهای خوش رنگ و لعاب پشت ویترین به وقتی به سراغ قیمت آن می روند از خرید پشیمان می شوند. البته زوج هایی هم هستند که  با خوشحالی، بعد از سفارش اجناس کارت می کشند.

مادری که به همراه دخترش برای تهیه جهیزیه آمده، می گوید: با توجه به وضعیت گرانی ، خانواده ها مجبور هستند که همه چیز را آسان بگیرند ،در بین اطرافیان ما، افرادی هستند که تن به جهیزیه سنگین می دهند اما این یک فرهنگ اشتباه است و هر کسی باید به میزان توانایی مالی خود نگاه کند.

یک پدر در این خصوص می گوید: چند روزی است که برای تهیه جهیزیه دخترم به اینجا می‌آیم ولی آنقدر همه چیز گران است که از شنیدن قیمت کالاها سرم سوت می کشد.

وی می افزاید: من به عنوان یک پدر دلم می خواهد که طبق روال همان سنت‌های قدیم پیش بروم ، اما متاسفانه برخی بخاطر رسم و رسومات  به جهیزیه ساده رضایت نمی‌دهند و این مسئله دامن گیر بسیاری از خانواده ها است. امیدوارم روزی  این موضوع فرهنگ سازی شود و مردم دست از چشم وهم‌چشمی بردارند.

در این بازار  زوج جوانی نیز حضور داشتند که به دلیل قیمت ارزان از کالاهای ایرانی استقبال بیشتری می کردند و گفتند: همه قبول داریم که چشم و هم چشمی در فرهنگ ما زیاد است ولی چاره ای نیست و باید تا حدودی برای حفظ آبرو به این فرهنگ تن داد.

این زوج در ادامه بیان می کنند: مجبور هستیم تا با توجه به پس‌اندازی که داریم خرید کنیم و به همین دلیل برای تهیه وسایل کالای ایرانی را انتخاب کردیم که زیرا هم ارزان تر است و هم از محصولات کشور خودمان حمایت می کنیم.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی نیز می گوید: در مدتی که اینجا کاسب هستم ، زوج های زیادی را دیدم که بعضی از آنها حتی از درآمد سطحی برخوردار بوده ، اما به خاطر سنت های غلط خودشان را به دردسر می اندازند.

سایه سنگین گرانی بر سر لوازم خانگی/۷۰ میلیون تومان؛حداقل هزینه یک جهیزیه ساده

فقط 150 میلیون تومان برای جهیزیه ساده نیاز است

وحید صامدی عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی شهر مشهد می گوید: برای تهیه یک جهیزیه ساده در خصوص خرید لوازم خانگی اگر زوجین، فقط حداقل ها را درنظر بگیرند چیزی حدود 70 میلیون تومان باید هزینه کنند و این رقم درحالی است که عروس و دامادها بخواهند، از لوازم دیگر فاکتور بگیرند اما اگر قصد این را داشته باشند که به طور کامل خرید لوازم خانگی را انجام دهند باید چیزی نزدیک به 700 میلیون تومان هزینه بپردازند.

زارع ، عضو هیئت اتحادیه بلور و چینی نیز می گوید: قطعا دوسال پیش قیمت کالاها نسبت به اکنون بهتر بود، و اما اگر زوجی بخواهد با شرایط موجود فقط حداقل هارا در نظر بگیرد باید چیزی نزدیک به 50 میلیون تومان بابت خرده ریزه ها ازجمله قابلمه ، سرویس قاشق و چنگال و بلور و چینی هزینه کنند.

وی ادامه می دهد: قطعا این رقم برای یک پدری که کارمندیا کارگر است بسیار سخت است و باید حدودا 20 ماه پس انداز کند تا بتواند یک جهیزیه ساده برای فرزندش تهیه کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز