خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۶۰ درصد صادرات استان خراسان رضوی در اختیار مهاجرین اداره کل اتباع است

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۹۴۴

مدیر کل مرکز اتباع و مهاجرین استان خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد از صادرات استان در اختیار مهاجرین اداره کل اتباع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، با شروع پاندمی کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی کشور دچار کسادی بازار شدند که با هماهنگی و سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا جهت جبران بخشی از این خسارت‌ها به بنگاه‌های اقتصادی دولت تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفت.

مشهد مقدس، با توجه به پایتخت معنوی کشور و پذیرایی از توریست‌های گردشگری و زیارتی و سلامت از تمام دنیا، همیشه مورد توجه برای سرمایه گذاران قرار داشته و علاوه بر  موضوع سرمایه گذاری، این شهر با توجه به نزدیکی به کشور افغانستان اتباع زیادی از این کشور را در خود جای داده و این افراد در سطح شهر مشغول فعالیت‌های اقتصادی بودند که این خرابی بازار بر روی زندگی و کار این افراد نیز تاثیرات زیادی گذاشته است.

مدیر کل مرکز اتباع و مهاجرین استان خراسان رضوی به ایلنا گفت: حضور اتباع در بین سرمایه‌گذاران مشهدی بسیار اندک است.

محمد تقی هاشمی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت سرمایه گذاران اتباعی که در دوران کرونا در ایران خسارت دیدند، افزود: ۶۰ درصد از صادرات استان خراسان رضوی در اختیار مهاجرین اداره کل اتباع است.

وی تصریح کرد: این افراد طی چند سالی که در بازارهای ایران مشغول به کسب و کار بوده قطعا سودهایی را داشته و با به وجود آمدن وضع کنونی و خسارت به بنگاه‌های اقتصادی این افراد به مانند دیگر افراد دچار ضرر و زیان مالی شدند.

هاشمی ابراز کرد: شیوع کرونا به خواسته ما نبوده و به صورت ناخواسته این بنگاه‌ها و افراد از آسیب‌های کرونا در امان نمانده و دچار خسران شدند.

مدیر کل مرکز اتباع و مهاجرین استان خراسان رضوی تشریح کرد: البته از همان روزهای ابتدایی در راستای پیگیری شما، مکاتباتی با ستاد کرونای کشور انجام شده که تا کنون هیچ سیاست و اقدامی برای این افراد اندیشیده نشده و هیچ حمایت مالی از این افراد صورت نگرفت.

وی اظهار کرد: این تعیین تکلیف بر عهده وزارت کشور بوده و از زمره تکالیف ما خارج است و البته ما به دنبال کمک به این افراد هستیم در صورتی که توان مالی این کمک و حمایت را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز