خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان خبر داد:

تعطیلی ۴۴ واحد صنفی در کاشان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی/ احتمال بازگشت محدودیت های ناشی از شیوع کرونا در کاشان

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۵۱۴

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: با اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی افزود: با توجه به شرایط پیش رو و افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی کاشان،‌با اصنافی که توجه لازم به پروتکل‌های بهداشتی نداشته‌باشند و سلامت شهروندان را تهدید کنند،ضمن تشکیل پرونده، برخورد قانونی و قاطع‌ صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی تعداد و ساعات بازرسی از اصناف کاشان بیشتر خواهد شد اظهار داشت: از فروردین ماه تاکنون در مجموع دوازده هزار بازرسی از اصناف کاشان انجام شده که در این ارتباط از سه هزار و۸۰۰ اخطار صادر شده  ۴۴ مورد اخطار تعطیلی بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد واحد‌های فعال ودارای پروانه کسب وپیشه در کاشان ۱۵ هزار مورد است که از این  تعداد تنها هشت  هزار ۳۰۰ واحد صنفی خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی کردند که پرونده ۱۹ واحد نیز به تعزیرات ارسال شده است.

مدیر مرکز بهداشت کاشان خاطر نشان شد: اصناف و بازاریان در طول روز ارتباط مستقیم و مستمری با مردم دارند و ممکن است عدم رعایت نکات بهداشتی منجر به شیوع بیماری کرونا در شهرستان شود.

دهقانی اضافه کرد: طبق قانون موظف هستیم با صنوفی که خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی نمی دانند برخورد جدی نموده و براین اساس مقرر شد جلساتی با  مدیران اتحادیه ها جهت رایزنی وتبادل اطلاعات تشکیل شود.

وی تصریح کرد:همکاری خوب غرفه‌داران در روز بازارهای کاشان در خصوص ثبت نام در سامانه سلامت، دریافت کد پیگیری، استفاده از ماسک، دستکش و دستگاه کارت خوان منجر به رضایت مردم و مدیران اجرایی شد، ولی همچنان فروش مواد غذایی و میوه وسبزی تا اتخاذ تصمیم جدید در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا کاشان ممنوع است.

دهقانی افزود: ممکن است کم توجهی و کاهش حساسیت مردم نسبت به کووید ۱۹،کاشان را به شرایط ماه اسفند و فروردین و همچنین اعمال محدودیت های اعمال شده باز گرداند.

 وی اذعان داشت: هیچگاه به دنبال ایجاد نگرانی و رعب و هراس میان مردم نبوده و از طرفی هم بدون همکاری شهروندان  نباید منتظر وقوع معجزه باشیم .

 مدیر مرکز بهداشت کاشان تاکید کرد: توصیه همیشگی مدیران درمان و بهداشت رعایت بهداشت فردی و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری است، زیرا زمان ساخت واکسن کرونا مشخص نیست و حتی اگر دانشمندان موفق به انجام آن هم شوند نباید از این بیماری غافل شده و می بایست به همزیستی با آن عادت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز