خبرگزاری کار ایران

به منظور برخورداری از تسهیلات کرونا؛

صاحبان مشاغل فرهنگ و هنر در سامانه «کارا» ثبت‌نام کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۴۱۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از صاحبان کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر استان که دارای کد کارگاهی بیمه هستند و تاکنون پیامک ثبت تقاضا برای برخورداری از تسهیلات کرونا در سامانه «کارا» دریافت نکرده‌اند، خواست برای ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است.

 وی با بیان این مطلب که سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده است، گفت: 13 رشته کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در سامانه تعریف شده که متقاضی باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه کسب و کارهایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی هستند در مرحله اول این تسهیلات قرار دارند، افزود: متقاضیان فاقد کد بیمه در مرحله دوم می توانند تسهیلات دریافت کنند.

فاضلی ادامه داد: ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

فاضلی عنوان داشت: فعال بودن کسب و کارها، تعدیل نکردن نیروها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه وثیقه های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری در 24 قسط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز