خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بزرگترین مشکل جامعه بازنشستگان با دولت/ کارگران دغدغه معیشت دارند/ بدهی دولت به تامین اجتماعی حق‌الناس است

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۳۶۶

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به مشکلات کارگران و بازنشستگان گفت: بزرگترین مشکل بازنشستگان دست درازی دولت به جیب آنهاست.

علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه امروزه کل دنیا با ویروس کرونا درگیر است، گفت: کرونا، یک ویروس انسان ساز است که پارسال در دنیا ایجاد شد و بشریت را به چالش کشید.

وی ادامه داد: کرونا اصلی ترین بحث در جامعه ماست، از مردم خواهش می‌کنم بهداشت فردی را رعایت کنند.

نماینده‌مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مورد مشکلات کارگران و بازنشستگان گفت: بزرگترین مشکل بازنشستگان دست درازی دولت به جیب بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه جامعه باید با تمام وجود قدردان قشر کارگر و بازنشستگان کارگری باشد، تشریح کرد: زیبایی، آبادانی، سلامتی و پاکی جامعه و کشور بر دوش کارگران بوده است و برای حل مشکلات کارگری باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. کارگران و بازنشستگان تنها کسانی هستند که چرخ تولید کشور را به چرخش در آورده‌است.

وی ادامه داد: کارگران زیادی امروز شغل خود را بر اثر کرونا از دست داده و از این رو بسیاری دغدغه معیشت دارند.

منادی متذکر شد: افرایش حقوق بازنشستگان اگر امروز به مبلغ خواسته بازنشستگان افزایش یابد بازهم کارساز نیست ولی باید افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم و شیوع بیماری کرونا در کشور بر حمایت بیشتر دولت و مسئولان از بازنشستگان تاکید کرد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم یک فرد بعد از سال‌ها تلاش و سختی در دوران میانسالی و پیری باید در آرامش و رفاه زندگی خود سپری کند اما واقعیت امر این است مشکلات اقتصادی و مخارج بالا باعث شده که یک فرد بازنشسته به جای آرامش دغدغه‌های فراوان داشته باشد و به سختی امرار معاش کند.

بزرگترین مشکل جامعه بازنشستگان با دولت/ کارگران دغدغه معیشت دارند/ بدهی دولت به تامین اجتماعی حق‌الناس است

این نماینده مجلس تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی و خدمات رفاهی به دنبال دفاع تمام‌قد از حقوق بازنشستگان هستم.

منادی با اشاره به اینکه وضع قوانین برای تامین امنیت، یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی است، افزود: اما بعضا شاهد این هستیم که بسیاری از قوانین بدون در نظر گرفتن منابع بر سازمان تحمیل می‌شود که ناعادلانه بوده و نیازمند دفاع و بازنگردی است.

وی تصریح کرد: هر چقدر قانونگذاری و تصمیم‌سازی کشور، با مشورت افراد صاحب‌نظر و متخصص آن حوزه صورت بگیرد، رفع مشکل‌ها آسانتر خواهد بود و در غیر این صورت اجرای قوانینی که وضع می‌شود، نه‌تنها در بخش درمان بلکه در پرداخت‌های بیمه‌ای و منابع سازمان نیز با مشکل مواجه می‌شود و اثرات منفی آن بدون شک دامن‌گیر کارگران و بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی خواهد شد.

منادی در ادامه، با تاکید بر روند پیگیری و وصول مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی از دولت‌های گذشته و فعلی افزود: انباشت این مطالبات که اکنون رقمی بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است آسیب‌های بی‌شماری را به بدنه تأمین‌اجتماعی وارد کرده است که طبعاً پرداخت نقدی و به‌موقع مطالبات، می‌تواند به این سازمان در ایفای تعهدات یاری رساند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه دولت مکلف است بدهی خود را به سازمان تأمین‌اجتماعی تسویه کند باید سود حاصل از پول‌های اندوخته‌شده در این بازه زمانی که در حقیقت حق‌الناس است را به کارگران و بازنشستگان این سازمان پرداخت کند.

منادی در پایان گفت: بحث مسائل کارگری را در مجلس پیگیری و بدنبال احقاق حق و حقوق کارگران هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز