خبرگزاری کار ایران

صومی در جلسه ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد:

دلایل اصلی افزایش بیماری کرونا در آذربایجان شرقی/ حساسیت مردم کمتر شده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۳۳۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: حضور در تجمعات و گردهمایی‌های فامیلی مهمترین عامل ابتلا به ویروس کرونا و شیوع آن در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین صومی در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با بیماری کرونا، افزود: تحلیل های اپیدمیولوژیکی از چند شهرستان استان نشان می‌دهد شرکت در مراسمات عروسی، عزاداری، مسافرت ها و سابقه حضور در مراکز خرید دلیل اصلی ابتلای افراد به ویروس کرونا بوده است.

وی با اشاره به احتمال شروع فعالیت مدارس در آینده، خواستار بررسی روند این فعالیت ها توسط مدیران شبکه‌های بهداشت از نظر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در شبکه‌های بهداشتی و درمانی شد.

صومی بررسی و ارائه راهکارهای علمی و عملی در خصوص مدیریت و کنترل بیماری کرونا را لازمه موفقیت در مبارزه با این ویروس بیان کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا و افزایش موارد مثبت در سطح شهرهای مختلف آذربایجان شرقی، بر لزوم داشتن تحلیل علمی از علت افزایش موارد در شهرستان ها توسط روسای شبکه های مربوطه را خواستار شد.

صومی با تاکید بر بازدیدهای مکرر بازرسان بهداشت محیط از اماکن مختلف خدماتی، اظهار داشت: مستندات بازدیدها به صورت مستند و کتبی باید به ارگان های ذیربط شهرستان اعلام شده و پیگیری ها و هماهنگی های لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: در بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان بهداشت محیط و طی شواهد موجود، حساسیت و میزان رعایت مردم نسبت به توصیه‌های پروتکل‌های بهداشتی در مقایسه با ماه‌های قبل بسیار کمتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز