خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان مطرح کرد:

28 کانون بحرانی فرسایش بادی در هرمزگان وجود دارد/ توزیع نهال رایگان در روستاها

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۳۲۳

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: 28 کانون بحران فرسایش بادی در استان داریم و از نظر تعداد کانون‌های بحران در رتبه سوم کشوری هستیم. درداریم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امید ذاکری در نشست خبری مجازی با خبرنگاران، اظهار کرد: در روستاهایی که مشکل گرد و غبار وجود دارد می‌خواهیم که با استفاده از طرح اهدای رایگان نهال توسط منابع طبیعی هرمزگان به ایجاد کمربند سبز در حاشیه مناطق مسکونی خود اقدام کنند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بیان کرد : در حوزه مالچ‌پاشی توسعه مالچ‌های بیولوژیک در حوزه پژوهش است و هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و مالچ کنونی تجزیه پذیر است و طی 7 یا 8 سال تجزیه می‌شود. البته توانسته‌ایم در دل این مالچ‌پاشی‌ها اقدام به توسعه درخت‌کاری کنیم و مالچ‌پاشی آسیبی به آنها نرسانده است.

ذاکری تصریح کرد: استان هرمزگان به عنوان دیار حرا کانون اصلی جنگل‌های مانگرا در سواحل جنوب ایران است. بیش از 65 درصد اراضی مانگرو جنوب کشور در هرمزگان است که تأثیر آن در میزبانی از تکثیر و رشد و نمو میگو ثابت شده است. این جنگل‌های همیشه سبز یکی از جلوه‌های زیبای هرمزگان است که سبب تلطیف هوا و کاهش آلودگی سواحل نیز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز