خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صمت استان قزوین خبر داد:

اصناف آسیب دیده از کرونا برای ثبت درخواست دریافت تسهیلات در سامانه کارا اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۳۰۹

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: اصناف آسیب دیده قزوین از بیماری کرونا می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید برزگر اظهار کرد: با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور بهره مندی صاحبان کسب و کارهای مشمول تسهیلات حمایتی دولت، ثبت نام واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز از طریق سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://kara.mcls.gov.ir انجام خواهد شد.

معاون امور بازرگانی سازمان‌صمت استان اضافه کرد: رسته‌های اصلی دارای اولویت مشمول تسهیلات حمایتی شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مراکز تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه هستند.

برزگر گفت: کل واحدهای صنفی استان با داشتن بیش از ۹۸ هزار شاغل، سهم حدود یک و نیم درصدی از اشتغال کل کشور را دارا بوده و از اهمیت بسیار زیادی در رونق اقتصادی کشور برخوردار هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم صاحبان کسب و کارهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با دریافت تسهیلات حمایتی بتوانند بخشی مهمی از آسیب وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران نمایند.

استان قزوین ۱۰۱ اتحادیه و حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و شهرستان قزوین ۴۸ اتحادیه و ۱۹ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز