خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد:

صدور ۳۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۲۸۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از صدور ۳۲ هزار مجوز مشاغل از سال ۹۲ تاکنون در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی گفت: امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در این زمینه در کشورهای مختلف به مرحله اجرا گذاشته‌ می شود.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: کسب و کارهای خانگی از بخش‌های حیاتی و ضروری فعالیت‌های اقتصادی کشورهای پیشرفته بوده و از نظر ایجاد شغل و نوآوری در عرضه محصول یا خدمات، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد کشور می‌شوند. 

گروسی افزود: مشاغل خانگی برای جوانان نیز، نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی کسب و کار شخصی محسوب می‌شود چون راه اندازی آنها در مقایسه با دیگر انواع کسب و کارها ساده و آسان است و با سرمایه کمتر درآمد بیشتری را برای نسل جوان به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان قزوین جهت رونق کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط، برنامه ریزی‌های متعددی صورت گرفته که یکی از آنها پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از این مشاغل است.

این مسئول با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی استان قزوین، خاطر نشان کرد: حمایت از مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات طی سال‌های گذشته صورت گرفت و فقط در سال ۹۷ از سوی دولت تدبیر و امید ۱۶ میلیارد تومان به مشاغل خانگی استان اختصاص یافت.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در سال ۹۸ نیز بالغ بر پنج میلیارد و ۳۵۰ میلون تومان به استان اختصاص یافت که ۲۶۶ طرح با اشتغال ۶۵۶ نفر به بانک ارسال شد و همچنین با توجه به اعتبارات باقی مانده در سال گذشته ۴۵۳ طرح به مبلغ هشت میلیارد تومان نیز به بانک‌ها ارسال گردید که با همکاری بانک‌ها به مرحله دریافت تسهیلات رسیدند. 

گروسی ادامه داد: در این راستا قرار شده است با همکاری دانشگاه و سایر دستگاه‌های مرتبط تولیدات مشاغل خانگی را به بازار وصل کنیم تا تحرکی در بازار ایجاد شود و برای بازار محصولات مشاغل خانگی، امکان و ظرفیت سنجی صورت گیرد و زنجیره کسب و کار در مشاغل خانگی دنبال شود.

استان قزوین در سال جاری، ایجاد ۱۸ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی را تعهد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز