خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار/ جلب رضایت اولیای دم با میانجیگری دستگاه قضایی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۲۷۹

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص در میناب با میانجیگری مسئولان قضایی، از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی صالحی اعلام کرد : ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در شهرستان میناب با میانجیگری مسئولان قضایی و جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این احکام قرار بود در زندان میناب اجرا شود و خانواده مقتولین تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که با تلاش مسئولان قضایی استان و با استناد به عفو و رأفت اسلامی خوشبختانه رضایت خود را در پای چوبه دار اعلام کردند.

 صالحی افزود: این محکومان به جرم قتل عمد از سال ۸۹ و ۹۵ در زندان میناب منتظر اجرای حکم قصاص بودند اما سرانجام با تلاش مسئولان قضایی و شوراهای حل اختلاف و همچنین میانجیگری معتمدین محلی، اولیای دم رضایت خود را لحظاتی پیش از اجرای حکم اعلام و این محکومین از قصاص نفس رهایی یافتند.

وی همچنین گذشت این دو خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش مسئولان قضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، شورای حل اختلاف زندان و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی این شهرستان در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز