خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

اجرای طرح هادی در ٩٠٠ روستای خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۲۲۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان گفت: تاکنون در ٩٠٠ روستای خراسان رضوی طرح هادی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، سید رضا موسوی نیا در دیدار با فرماندار خلیل آباد که با حضور مدیران بنیاد مسکن خلیل آباد، کاشمر و بردسکن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه در سطح استان خراسان رضوی 2 هزار و 596 روستا وجود دارد، افزود: از این تعداد تاکنون در 900 روستا طرح هادی اجرا شده و مابقی هم در دست اقدام است.

سید رضا موسوی نیا با بیان اینکه 31 درصد منازل روستایی خراسان رضوی مقاوم سازی شده است، بیان کرد: در بحث نوسازی سهمیه خراسان رضوی ابلاغیه سال 98  تعداد 15 هزار واحد بود که پایان سال تمامی این واحدها تکمیل می شود.

وی با اشاره ساخت 10 هزار مسکن محرومین در سطح استان خبر داد و گفت: سال گذشته با حضور دکتر نوبخت این طرح در استان شکل گرفت که متاسفانه این موضوع تحت شعاع ویروس کرونا قرار گرفت، که الحمدالله مجدد این طرح شروع شد  که 8 هزار واحد در سطح روستاهای استان و 2 هزار واحد هم در حاشیه شهر مشهد آغاز و قبل از موعد مقرر تکمیل خواهد شد.

فرماندار خلیل آباد نیز در این جلسه گفت: از جمعیت 10 هزار خانوار روستایی شهرستان فقط 3 هزار و 200 واحد مقاوم سازی شده است که می طلبد نسبت به  مقاوم سازی بیشتر واحد ها در روستاهای سطح شهرستان اقدام جدی صورت بگیرد.

ابراهیم قاسم پور اظهار کرد: استقلال اداره بنیاد مسکن یکی از ضروریات شهرستان است که این مهم از خواسته های به حق مردم این منطقه می باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه محرومیت زدایی و اجرای طرح هادی در شهرستان صورت گرفته است افزود: شهرستان 23 روستای بالای 20 خانوار دارد که 11 روستای آن نیاز به طرح بازنگری هادی دارد.

فرماندار خلیل آباد از اجرای طرح دو روستای مقاوم در شهرستان خبر داد و گفت: بررای اولین بار به صورت پایلوت یک روستا در بخش مرکزی و یک روستای دیگر در بخش ششطراز خلیل آباد با عنوان دو روستای مقاوم برنامه ریزی کرده ایم که بنیاد مسکن هم از این طرح استقبال کرد .

قاسم پور اظهار داشت: سال گذشته 270  هزار مترمربع مناطق روستایی شهرستان با کمک بخشداری مرکزی و ششطراز ، دهیاران و شوراهای اسلامی و همکاری بنیاد مسکن آسفالت شد که یک حرکت بسیار خوبی در سطم منطقه بود.

گفتنی است در پایان جلسه مقررشد ، از طرف شهرداری و شورای شهر خلیل آباد زمینی با پروانه ساخت برای احداث اداره بنیاد مسکن در خلیل آباد اهدا که بنیاد مسکن نسبت به ساخت اداره مستقل در خلیل آباد اقدام کند و همچنین جهت اجرای طرح پایلوت "دو روستای مقاوم" برای هر روستا بنیاد مسکن 50 واحد و برای سایر روستاهای شهرستان نیز ساخت 150 واحد مسکونی در راستای مقاوم سازی واحد های روستایی قول مساعد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز