خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

غربالگری بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۱۲۳

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی قبل بیش از ۱۱۹ هزار دانش آموز و بیش از ۱۱ هزار نوآموز پیش دبستانی در استان مورد غربالگری قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از مشهد، قاسمی‌پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار‌های بدست آمده ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی و یا ناتوانی رشدی هستند و با تشخیص به موقع و بهنگام و هدایت آنان به مراکز توانبخشی، مشاوره‌ای و پزشکی می‌توان از مشکلات آموزشی، رفتاری و بهداشتی و بروز معلولیت‌های ثانویه در آنها جلوگیری کنیم.

وی افزود: در سال تحصیلی قبل بیش از ۱۱۹ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و همچنین بیش از ۱۱ هزار نوآموز پیش دبستانی در ۶۸ پایگاه اولیه ثابت و پنج پایگاه تخصصی استان مورد غربالگری قرار گرفتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم بیش از ۱۳۴ هزار نوآموز دبستان و پیش دبستان در طرح سنجش سلامت در سال تحصیلی پیش رو در استان شرکت کنند.

قاسمی پور بیان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ قرار است ۱۲۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۲ هزار نوآموز پیش دبستانی استان در ۱۱۰ پایگاه اولیه و پنج پایگاه تخصصی مورد غربالگری قرار گیرند که از این لحاظ خراسان رضوی بیشترین آمار شرکت کننده در طرح سنجش سلامت بدو ورود دانش آموزان و نوآموزان را در کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز