خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان مطرح کرد:

تلاش برای مهار بیابان‌ها در سیستان و بلوچستان/ اجرای سند مدیریت بیابان در چشم‌انداز 10 ساله استان

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۱۰۹

مدیرکل منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان گفت: تدوین و اجرای سند راهبردی بیابان، اولویت اول منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.

به گزارش ایلنا، عبدالباسط پاکزاد در این باره گفت: پخش و ذخیره آب بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های همین سند است که امسال اجرا شد.

پاکزاد با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان 4 و نیم میلیون هکتار بیابان دارد، افزود: در یک سال اخیر برای اجرای این طرح، در بیابان‌های سیستان و بلوچستان 5هزار و 600 هکتار نهال‌کاری انجام شده است.

وی همچنین اجرای 350 کیلومتر بادشکن زنده اطراف مزارع، ذخیره آب در سطح 13 هزار هکتار اراضی مختلف و پخش و هدایت آب در 15 هزارهکتار اراضی شمال استان را از دیگر اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد.

برای اجرای این طرح‌ها بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

مسعود ریگی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: سند مدیریت بیابان در 120 برنامه راهبردی در یک چشم انداز 10 ساله در سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

سیستان و بلوچستان 34 کانون بحرانی بیابان دارد و اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی نیز 50 درصد از مساحت این استان را تحت تاثیر و بهبود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز