خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان مطرح کرد:

١١ شهرستان خراسان رضوی فاقد راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۸۹

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: علیرغم پیگیری های استان ازطریق تهران و نیز مجلس شورای اسلامی هنوز تعداد ١١ شهرستان استان فاقد نمایندگی این اداره هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ابراهیم نصری در دیدار با فرماندار این شهرستان با اشاره به کمبودهای اعتبارات به بخش حمل ونقل جاده ای در استان اظهار کرد: راه وحمل ونقل مهمترین شاخص در بحث توسعه است که متاسفانه با تخصیص اعتبار کم، موجب شده است نتوانیم پاسخگویی لازم را به مطالبات مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، این اداره کل در کلان دارای 3هزار ماموریت کاری است اظهار داشت: ساخت راه، ایمنی جاده ، توجه به ترمیم جاده ها، ساخت پل وباکس، تامین ماشین آلات سبک وسنگین در محورها مهمترین موارد کاری در بخش راهداری وحمل ونقل است که با بودجه امکان پذیر است.

نصری، با اعلام اینکه از 97 میلیارد تومان خسارت در سیل سال قبل به ابنیه راها و محورها ، فقط مبلغ 7 میلیارد تومان تخصیص را داشته افزود:  خط کشی جاده ها مهمترین برنامه این اداره کل می تواند باشد که 20 هزار کیلومتر محور آسفالته در استان باید مرتب  مرمت و خط کشی شود ولی کمبود اعتبار در این بخش هم منجر شده نتوانیم به همه راه های برون شهری خدمت داشته باشیم.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای  با بیان اینکه در حوزه راه روستایی باید از اعتبارات تملک دارایی وماده 180 به این اداره بیش از این کمک شود، افزود:  هنر داشته باشیم  کمتر از 3هزار کیلومتر را در طول سال می توانیم فقط خط کشی داشته باشیم.

نصری در خصوص ایجاد نمایندگی راهداری در سطح شهرستانها را توجه دولت  ومجلس نام برد واظهار داشت: در صورت مصوبه  مجلس وابلاغ دولت ، 11 شهرستان این استان که درحال حاضر فاقد اداره ویا نمایندگی هستند، دارای  این مجموعه خواهند شد.

 در این جلسه که معاون راهداری این اداره کل هم شرکت داشت، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد:  20هزار کیلومتر طول راههای سطح استان است که نگهداری این حجم کار بعهده ادارات این اداره کل در سطح شهرستانها است.

وی تامین اعتبار را هم یاد اور شد وبا اشاره به اینکه ،هر راهی که ساخته می شود، باید برای نگهداری  آن هم هرسال اعتبار گذاشته شود، افزود: براساس استاندارد های جهانی باید هرسال 3 تا 5 درصد هزینه یک جاده ، برای نگهداری آن اختصاص یابد که عدم این تخصیص  منجر می شود هرساله محورهای ما بیشتر دارای خرابی باشد .

وی کمبود اعتبارات کشور را هم یاد آور شد وگفت: همه دست اندرکاران امر بودجه ای در کشور واستان واقف  به کمبود اعتبارات حوزه حمل ونقل هستند ولی کمبود اعتبارات راهی را ندارد وفقط بصورت جهادی با انجام فعالیت های کم هزینه اقداماتی را در دست انجام داریم.

علیرضا خجسته، معاون اداره کل حمل ونقل و راهداری استان ، با بیان اینکه هر کیلومتر جاده برای خط کشی، 15 میلیون تومان هزینه دارد، افزود:  تنها اعتبار امسال ما دراستان عددی ناچیز است.

وی اولویت های کاری را متذکر شد واظهارکرد:  همه فعالیت های کاری دراستان به جهت کمبود اعتبارات براساس  مسیرهای پر تردد ودارای خطر ودارای اولویت  هزینه می شود.

ابراهیم قاسم پور فرماندار خلیل آباد هم در این جلسه  با اعلام اینکه یکی از انتظارات شهرستان ایجاد نمایندگی اداره راهداری میباشد، اظهار کرد:  ساخت پل  کاهه یکی از تقاضای شهرستان است که با ساخت این مسیر  دهستان کویراز خطرات سیل نجات پیدا می کند.

فرماندار خلیل اباد با اشاره به اینکه سفر مدیرکل راهداری استان به شهرستان، می تواند منشا خیر باشد، اظهار داشت: ایجاد راه دسترسی از بزنجرد به علی آباد برکال  دیگر تقاضای شهرستان است که مورد توجه  مدیرکل قرار گرفت ودستورات لازم را صادر کردند.

وی نیز مطالبه ایجاد نمایندگی راهداری در شهرستان را دیگر مطالبه مردم منطقه نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز