خبرگزاری کار ایران

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان:

عملیات کیل‌گیری در اراضی کشاورزی قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۷۸۸

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات کیل گیری اراضی کشاورزی (باغی و زراعی) استان قزوین همزمان با آغاز فصل برداشت محصولات آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی ساریخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با حضور کارشناسان پهنه های کشاورزی در حال اجراست.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این طرح با هدف ؛ انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر ، ایجاد رقابت سالم بین بهره برداران جهت تولید بیشتر و بهتر محصول از نظر کمی و کیفی، افزایش بهره وری و راندمان تولید، شاخص و الگو قراردادن کشاورزان نمونه و بکارگیری آنها در فرایند ترویج و اشاعه اطلاعات نوین بخش کشاورزی انجام می شود.

ساریخانی ادامه داد: براساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ارج نهادن به تلاش های تولید کنندگان برتر بخش و ارتقای شان، جایگاه و اهمیت حرفه ای آنان، هر ساله این مدیریت  با تعامل با سایر بخشهای اجرایی اقدام به کیل گیری از مزارع و باغات برتر استان می‌کند.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ مورد کیل گیری جهت برآورد میزان عملکرد تولید محصولات کشاورزی توسط هیات کارشناسان سازمان انجام شده که پس از بررسی های فنی در کمیته های تخصصی نمونه های برتر معرفی می شوند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز