خبرگزاری کار ایران

موزه نفت سبزوار در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۷۵۱

اولین موزه صنعت نفت کشور در سبزوار با شماره 32726در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، محمد صادقی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار با اعلام این خبر ،گفت: در سال 1318 این مکان به عنوان جایگاه عرضه فرآورده های نفتی در شهر سبزوار توسط شرکت نفط انگلیس و ایران خریداری و تحت عنوان جایگاه پمپ بنزین در اوایل دهه 1320مورد بهره برداری قرار گرفته تا سال 1374 این فعالیت ادامه داشته و در دهه 1380 با تصویب هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مقرر گردید به موزه دائمی صنعت نفت تبدیل شد و در تاریخ 16 اردیبهشت سال 99 توسط اداره کل ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی کشور در فهرست آثار ملی قرار گرفت. 

وی در ادامه گفت: در موزه نفت سبزوار حدود 210 قلم از اجناس موجود ثبت موزه ای شده است و این مجموعه در حال حاضر از دو بخش بیرونی و داخلی تشکیل شده که در بخش بیرونی آن یک سری قطعات قدیمی ، مکانیکی ، ماکت ، دکل حفاری ، تندیس شهید تندگویان ، تلمبه های قدیمی ، شیرآلات و... قرار دارد و در بخش داخلی لوازم اندازه گیری فرآورده و آزمایشگاهی ؛ چراغ و تلفن  قدیمی ،ماکت مربوط به مراحل اکتشاف تا مصرف ، نمایشگاه کاریکاتور نفت و گالری عکسی که نشان گر تاریخچه پیدایش نفت از آغار  تاکنون می باشد به نمایش گذاشته شده است .

موزه نفت سبزوار با مساعدت مدیریت موزه ها و اسناد صنعت نفت در حال توسعه نیز است که امیدواریم بخش سوم آن نیز به زودی به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز