خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی کاشمر خبر داد:

اولین اقامتگاه سنتی در شهر کاشمر مجوز فعالیت دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۷۴۵

مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشمر از دریافت مجوز اولین اقامتگاه سنتی در این شهرستان خبر داد.

رضا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: کمبود فضای اقامتی دارای استاندارد گردشگری از جمله مشکلات زیرساختی این صنعت در شهرستان کاشمر است و با توجه به اینکه شهر کاشمر دارای بافت تاریخی و قدیمی بوده و بعضی خانه‌های بالای صد سال در در دل بافتهای این شهر هنوز هم پابرجاست و از طرفی امروزه گردشگران نسبت به فضاهای سنتی و خانه های قدیمی علاقه بیشتری نشان می دهند که باید از این فرصت استفاده شود.

یوسفی اظهار داشت: با پیگیری بخش خصوصی یک باب منزل قدیمی با هدف راه اندازی اقامتگاه سنتی خریداری و اقدامات اولیه آن در خصوص صدور مجوز انجام شده است این منزل قدیمی به وسعت تقریبی هزار متر با معماری دوران پهلوی اول بوده و فضاهای مطبخ، حیاط، اتاق های مهمان خانه و تنور را در خود جای داده است.

وی گفت: امیدواریم نگاه به سمت خانه های قدیمی و تاریخی مانند شهرهای یزد و کاشان بهتر شود و از پتانسیل بالای شهر کاشمر در حوزه گردشگری زیارت برای احیای بافت های تاریخی شهری و روستایی بهره مند شویم.

هشت اقامتگاه بوم گردی در حوزه شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ پروانه فعالیت دارند و همچنین موافقت اولیه 3 اقامتگاه بوم گردی دیگر در این دو شهرستان نیز دریافت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز