خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان تاکید کرد:

خودداری از کلنگ زنی پروژه های جدید در آخرین سال شورا ها/ 1 میلیون و 500 هزار تومان سرانه هر شهروند در استان سمنان/ ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در آخرین سال شوراها

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۵۲۳

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به زمان کم باقیمانده تا پایان شورای پنجم بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، راضیه شهاب مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان در گفتگو با جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان گفت : انتظار می‌رود با توجه به این که امسال آخرین سال کاری این دوره شوراست ، حتی‌الامکان از اجرا و کلنگ‌زنی پروژه های جدید خودداری و به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بپردازند.

وی با اشاره به بودجه شهرداری‌ها در این استان گفت: سرانه و سهم هر شهروند استان از بودجه شهرداری‌های این استان به‌طور میانگین یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

راضیه شهاب ، جمعیت شهری در این استان را۵۶۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: بودجه شهرداری ها در استان سمنان به میزان ۸۷۰ میلیارد تومان است.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به پروژه‌های عمرانی تاکید و خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد بودجه شهرداری‌های این استان در سال گذشته جاری و ۷۳ درصد نیز اموراتی بوده است.

وی از تلاش برای راه اندازی سامانه پایش الکترونیکی مصوبات شورای اسلامی شهرها خبر داد و گفت: قرار است که استان سمنان به عنوان استان پایلوت برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شود.

شهاب راه اندازی این سامانه را در خدمات شهری به شهروندان موثر دانست و افزود: قرار است که این سامانه در سه گام راه‌اندازی شود که گام و مرحله اول آن راه‌اندازی سامانه در مراکز استان‌ها است.

وی بر ضرورت ارسال به موقع مصوبات شوراها به فرمانداری‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مصوبات در همان زمانی که قید شده به فرمانداری‌ها ارسال شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از نبود برخی مدارک و مستندات برای بررسی و تطبیق مصوبات به عنوان یک مشکل جدی یاد کرد و گفت: متاسفانه گاهی در ارسال این مدارک کوتاهی می‌شود و همین مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

شهاب با بیان اینکه بنا بر ماده ۱۹ آیین نامه ج تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراها و از جمله شهرداری‌ها باید بودجه سنواتی تنظیم و به وزارت کشور ارائه دهند افزود: بر اساس بخشنامه بودجه ۹۹ خوشبختانه بر کمک حداکثری به بودجه شوراها تاکید شده در حالی که در سنوات گذشته، بر این مهم به  نسبت تحقق بودجه تاکید شده بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بر لزوم تسریع در واگذاری فعالیت‌های تصدی گرایانه شهرداری به بخش خصوصی در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید و تصریح کرد: در این شرایط که در اثر تحریم‌های ظالمانه و شیوع کروناویروس با شرایط اقتصادی متفاوتی روبرو هستیم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیشترین درآمد شهرداری‌ها از ناحیه عوارض، افزایش تراکم و یا تغییر کاربری است گفت: در حال حاضر با کاهش درآمد در همه این بخش‌ها روبرو هستیم.

این مدیر مسئول بر لزوم حمایت شوراها از شهرداری‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: نهادهای عمومی ، غیر دولتی و خصوصا شهرداری‌ها ،بزرگترین نهادی هستند که می‌تواند خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه دهند . البته حمایت شورای اسلامی شهرها نقش اساسی در کیفیت این خدمات دارد.

وی با اشاره به اینکه۸۰ درصد جمعیت استان سمنان شهری و ۲۰ درصد آن جمعیت روستایی است اضافه کرد: تعداد اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان یک هزار و ۶۴ نفر است که از این تعداد ۱۰۶ نفر در شوراهای اسلامی شهر و ۹۵۸ نفر در شوراهای اسلامی روستاها فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز