خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت خبر داد:

اعطای تسهیلات حمایتی به اصناف آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۴۹۱

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت با اشاره به اختصاص تسهیلات دولتی برای اصناف آسیب دیده از بحران کرونا، گفت: اصناف شهرستان در قالب 14 رسته شغلی مشخص شده می توانند از طریق ثبت نام در سامانه از این تسهیلات بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، سیده زهرا میراعلمی در جلسه کارگروه تنظیم بازار این شهرستان با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش کاذب و بی رویه قیمت ها در سطح بازار، افزود: در همین راستا دستگاه های متولی، موظفند با تشکیل اکیپ های بازرسی بر روند تولید و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم به طور­ دقیق نظارت داشته باشند و از گرانفروشی کالاها و خدمات جلوگیری کنند.

وی فقدان اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت مستقل در مرکز استان را از جمله نقاط ضعف و مشکلات شهرستان رشت دانست و تصریح کرد: شهرستان رشت با وجود میزان بالای جمعیت و دارابودن 6 بخش پرجمعیت باید دارای اداره مستقل صنعت، معدن و تجارت باشد تا به صورت ویژه مشکلات شهرستان در این حوزه پیگیری شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت با اشاره به صدور کارت نظارت بر اصناف و نانوایی ها برای دهیاران، خاطرنشان کرد: بر این اساس همه دهیاران وظیفه دارند با نظارت بر قیمت اقلام و کالاها و همچنین نانوائی های سطح روستا با دستگاه های متولی همکاری لازم را داشته باشند.

  میراعلمی شفاف سازی اطلاعات و استفاده فناوری های نوین در این راستا را از جمله راهکارهای نظارت دقیق بر بازار برشمرد و اظهار داشت: ایجاد بستر شفاف اطلاعاتی در سطح بازار موجبات کاهش میزان تخلفات و نظارت دقیق را فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش بر لزوم نظارت ویژه بر روند تولید برنج در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: جهادکشاورزی شهرستان، شرایط لازم جهت ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان و عرضه نهاده‌های کشاورزی با قیمت مناسب به آنان را فراهم آورد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت با اشاره به افزایش میزان حقوق و دستمزد و نرخ مواد اولیه و تاثیر آن در افزایش قمیت کالاها و خدمات، تاکید کرد: هر گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات باید پس از انجام بررسی های لازم و حداکثر به میزان نرخ تورم باشد.

میراعلمی در ادامه به آسیب دیدن بسیاری از واحدهای صنفی بر اثر بحران اقتصادی ناشی از کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه 14 رسته شغلی آسیب دیده از بحران کرونا مشخص شده است که این رسته های شغلی می توانند با ثبت نام در سامانه کارا که به این منظور ایجاد شده است از تسهیلات حمایتی دولت در این زمینه بهره مند شوند.

گفتنی است در پایان این نشست از زحمات اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز