خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در گفت وگو با ایلنا:

۷۵ درصد بهره برداران بخش کشاورزی بردسکن کم سواد و بی‌سواد هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۴۴۹

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: از مجموع بیش از ۱۲ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی شهرستان بردسکن ۷۵ درصد آنها کم سواد و بی سواد هستند.

علیرضا مهمیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تنها 3درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی هستند و 22 درصد باقی مانده دارای مدرک دیپلم ، فوق دیپلم و لیسانس هستند.

وی با بیان اینکه در بحث توانمند سازی کشاورزان امکانات تنها 18 درصد ولی آموزش 82 درصد اثر گذاری دارد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی کار آموزش تعطیل نشد و به عنوان یک پل ارتباطی بین کارشناسان و بهره برداران به خوبی آموزش های لازم ارائه و به کشاورزان اطلاع رسانی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: سالانه از طریق اداره آموزش و ترویج این مدیریت بیش از 50 درصد بهره‌برداران آموزش های لازم را به صورت چهره به چهره و انفرادی فرا می گیرند و اخیرا نیز با هدف آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی بهتر به نظرات و پیشنهادات بهره برداران سامانه تالار ترویج کشاورزی  راه‌اندازی شده است و کشاورزان می توانند از این طریق نیز اطلاعات لازم را کسب کنند. 

مهمیز از برگزاری روز مزرعه دام با هدف طرح اصلاح نژاد در آذرماه در بردسکن خبرداد و گفت: آموزش هیچگاه تعطیل شدنی نیست چرا که آموزش می‌تواند بهره برداران را به دانش روز مجهز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز