خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

رسیدگی به استان های محروم و مدیریت جهادی دو رویکرد اصلی مجلس یازدهم است

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۰۱

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به عزم جدی مجلس یازدهم برای ایجاد تحول در ساختار این نهاد و کشور، گفت: مدیریت جهادی و رسیدگی به استان های کمتر برخوردار و اقشار مستضعف نخستین‌ گام‌ها در دستورکار مجلس یازدهم است.

به گزارش ایلنا، احمد مرادی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تحولگرایی، به ضرورت این امر در مجلس، گفت: منشور حرکت مجلس در این دوره، پیام رهبرمعظم انقلاب بوده و تلاش بر این است که فصل بندی های این پیام به عنوان مسیر مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده باید از دل مردم باشد، افزود:نماینده باید بر پایه نیازهای مردم و شرایط کشور و مجلس و توانش را  در بُعد نظارت به سمت حل مشکلات برود.

مرادی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مجلس در دوره های متوالی داشته حجم انبوه قانونگذاری،ضعف در نظارت و  بروکراسی پیچیده در پاسخگویی به نیازهای مردم است،مطرح کرد:مهمترین نگاه و توجه مقام معظم رهبری به ضعیفان و قشر محروم جامعه است؛ لذا مجلس یازدهم باید توجه ویژه ای به مستضعفان و محرومان خصوصا بازنشستگان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد،جانبازان و رزمندگان معسر داشته باشد و سطح زندگی آنها را ارتقا دهد.

وی با اشاره به جامعه کارگری و تفاوت دستمزدها خاطرنشان کرد: تفاوت چشمگیر دستمزد دو قشر کارگر و کارمند  به نظر قابل قبول نیست،اما طرح این موضوع نیاز به یک شرایط بهتری نسبت به شرایط امروز کشور دارد،بعد از انقلاب جامعه کارگری نقش پررنگی در جبهه ‌ها داشتند و پس از آن نیز بخش اعظم راه اندازی صنایع به همت جامعه کارگری انجام شده و لازم است که دولت توجه جدی تری به این قشر آسیب دیده جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع شفافیت تاکید کرد: آرای نمایندگان درباره مسائل کلان کشور همچون رای اعتماد به وزرا، استیضاح ها، تصمیم گیری در مسائل اقتصادی همچون یارانه باید علنی باشد،البته این شفافیت باید در سایر نهادهای کشور همچون دولت هم وجود داشته باشد و فقط مختص مجلس نیست.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی‌آباد و خمیر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های ما در مجلس یازدهم  خدمت رسانی به مناطق محروم و محرومیت زدایی است، تصریح کرد: دو رویکرد اصلی در حوزه برنامه های مجلس یازدهم که اولین مجلس بعد از گام دوم انقلاب است، بحث رسیدگی به استان های کمتر برخوردار و اقشار مستضعف و آسیب پذیر و مدیریت جهادی خواهد بود که آن را در دستورکار قرار می دهیم.مجلس یازدهم باید با رویکرد جهادی و انقلابی از ظرفیت‌های مردمی و گروه های جهادی در مسیر محرومیت زدایی کمک بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز