خبرگزاری کار ایران

نماینده آستارا در گفت وگو با ایلنا:

ایجاد مناطق آزاد، بهترین راهکار برای توسعه تجارت، صنایع، گردشگری و تبادل فناوری

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۲۴۲

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مناطق آزاد، بهترین راهکار برای توسعه تجارت، صنایع ، گردشگری و تبادل فناوری است.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تجربه بسیاری از کشورها؛ حتی کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه که با وجود داشتن اقتصاد باز دارای ۲۷ منطقه آزاد هستند، نشان می‌دهد که با مدیریت بهتر مناطق آزاد می‌توان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

وی بیان کرد: عدم‌ موفقیت مناطق آزاد در ایران ریشه در ضعف مدیریت، برنامه ریزی و نقص در جانمایی صحیح مناطق آزاد دارد که باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بجای پاک کردن صورت مسئله، مشکلات ساختاری، برنامه ریزی مدیریتی و جانمایی مناطق آزاد باید حل شود اما متاسفانه شواهد نشان می‌دهد همچنان همان راه اشتباه گذشته را ادامه می دهیم و منطقه آزاد گیلان مصداق بارز این ادعاست.

وی ادامه داد: ایده اولیه منطقه آزاد گیلان و استفاده از ظرفیت تمام استان ایده بسیار جالب و کارآمدی است اما جانمایی مناطق نشان داد؛ گویا غیر از موارد فنی، موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌های تجاری، موقعیت ژئوپولوتیک منطقه و مانند آن موارد دیگری دخیل بوده است.

وی گفت: مناطقی که شرایط اولیه برای ایجاد مناطق آزاد را دارا نیستند جزو این مناطق انتخاب شده اند اما شهرستان مرزی بندر آستارا با دارا بودن سه مرز فعال دریایی، زمینی و ریلی با فاصله نزدیک به شهرهای باکو و آستاراخان در نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب ، موقعیت ژئوپولوتیکی بسیار استثنایی با سابقه تجاری طولانی ظرفیت گردشگری فراوان و... از این قافله حذف می شود به نحوی که حتی مدیران ارشد نیز از این قضیه ابراز نارضایتی می‌کنند.
 
نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: این اتفاق با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و امیدوار هستیم‌ اگر به دنبال بهره وری مطلوب از مناطق آزاد و سوددهی مناسب هستیم این طرح سریعا اصلاح شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز